Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Intervju tjedna – mladi hrvatski poduzetnici razvili proizvod za globalno tržište

Tvrtka Interaktivni studio, poznatija kao iSTUDIO, priča je o uspjehu dvojice mladih hrvatskih poduzetnika. Prije dvije godine iz fakultetskih klupa, u jeku recesije i izrazito loših tržišnih uvjeta Daniel Ackermann i njegov kolega Tomislav Grubišić krenuli su u poduzetničke vode. Danas su vlasnici kompanije koja je tržišni lider na području marketinga na društvenim mrežama. iSTUDIO uskoro planira krenuti na inozemna tržišta – upravo o tome razgovarali smo sa suosnivačem iSTUDIJA Danielom Ackermannom.

Tvrtka Interaktivni studio, poznatija kao iSTUDIO, priča je o uspjehu dvojice mladih hrvatskih poduzetnika. Prije dvije godine iz fakultetskih klupa, u jeku recesije i izrazito loših tržišnih uvjeta Daniel Ackermann i njegov kolega Tomislav Grubišić krenuli su u poduzetničke vode. Danas su vlasnici kompanije koja je tržišni lider na području marketinga na društvenim mrežama. iSTUDIO uskoro planira krenuti na inozemna tržišta – upravo o tome razgovarali smo sa suosnivačem iSTUDIJA Danielom Ackermannom.

Programerski dvojac, obojica studenti zagrebačkog Fakulteta elektrotehnike i računarstva, prije više od dvije godine krenuo je u poduzetničke vode. Njihova ideja bila je razviti specijalizirani portal za studente te na njemu prodavati oglasni prostor. S tehničke strane sve je funkcioniralo, no projekt je tražio ulaganja u marketing. Letci, plakati, eventi i Google oglasi pokazali su se neefikasnima u oglašavanju njihovog internetskog projekta. A onda su pokušali promociju putem Facebook stranice – i pokazalo se kao pun pogodak. Njihov studentski portal zabilježio je snažan rast posjeta. Ali puno važnije od toga, rodila se ideja o osnivanju kompanije koja će pružati usluge marketinga na društvenim mrežama. Nastao je iSTUDIO, koji danas broji 13 zaposlenih.

(Zaposlenici iSTUDIA)

Danas je iSTUDIO lider na hrvatskom tržištu, prisutan je u nekoliko zemalja regije, a poslovanje planira širiti na zapad. Detalje o tom pothvatu otkrio nam je suvlasnik kompanije Daniel Ackermann.

U kojim je zemljama iSTUDIO trenutno prisutan?

Naše glavno i najveće tržište i dalje je Hrvatska, a temeljna djelatnost iSTUDIJA je pružanje kvalitetnih usluga na području marketinga na društvenim mrežama. S tom djelatnošću do sada smo izlazili na tržišta Slovenije, Srbije, Makedonije, Austrije, a u pregovorima smo za neke poslove u Bosni i Hercegovini. Osnovnu djelatnost iSTUDIJA, pružanje marketinških usluga na društvenim mrežama nije jednostavno izvoziti. Mi na izvoznim tržištima još uvijek nemamo podružnice, niti prodajne predstavnike. Uglavnom se udružujemo s manjim kompanijama iz drugih zemalja pa preko njih dolazimo do klijenata. Upustiti se u osnivanje tvrtki na stranim tržištima, ili zaposliti prodajnih predstavnika trenutno bi bio prevelik zalogaj, obzirom da slične tvrtke u zapadnim zemljama postoje.

Koje je onda vaše oružje za osvajanje zapadnih tržišta?

U nešto više od dvije godine, koliko iSTUDIO postoji, uz našu temeljnu djelatnost paralelno smo radili na novom, inovativnom proizvodu Mediatoolkit, koji je sada u procesu finalizacije. Radimo još na sitnim detaljima, ali beta verzija već je dostupna.

O čemu je riječ?

Ideja Mediatoolkita je olakšati posao novinarima u Hrvatskoj i šire. Mi smo izradili sustav koji novinarima omogućava jedinstveno praćenje svih internetskih stranica koje sam odabere. Dakle, jednostavnom registracijom novinar može krenuti s korištenjem naše usluge. Uz praćenje velikog broja portala na jednom mjestu, servis ga automatski i pravovremeno obavještava o najzanimljivijim i najkvalitetnijim člancima s portala koje je odabrao. Ukoliko koristi naš servis, novinar ne mora svakih pola sata ili sat pretraživati velik broj portala, kako bi došao do zanimljivih vijesti. O svakoj zanimljivom i kvalitetnom sadržaju sustav će ga sam obavijestiti.

(Zaposlenici iSTUDIA)

Kako Mediatoolkit prepoznaje kvalitetan i zanimljiv sadržaj?

Kao i kod naše osnovne djelatnosti, pružanja usluga na području marketinga na društvenim mrežama, i u ovom projektu Facebook je glavni alat. Na Facebooku su danas gotovo svi, a kao praksa ustalilo se dijeljenje zanimljivih sadržaja s prijateljima. Mediatoolkit prema broju shareova ili likeova automatski prepoznaje kvalitetu i zanimljivost članka i o tome pravovremeno alarmira novinara.

Postoji li nešto poput Mediatoolkita u svijetu?

Ne postoji ništa sličnoga u svijetu. Postoje slični sustavi no oni analiziraju samo korisnikovu stranicu, a ne i stranice konkurencije te ostale stranice interesantne novinaru. Preko tih sustava nije moguće naći najviralnije sadržaje i teme za pisanje već samo analizirati vlastitu stranicu. Naravno, na svjetu ima miljarde ljudi i ne možemo garantirati da netko ipak u svijetu ne razvija nešto slično.

Zašto je Mediatoolkit pogodniji za globalno širenje od osnovne djelatnosti iSTUDIJA i razmišljate li o financijskoj injekciji ulaskom investitora?

Usluge iSTUDIO-a su jako dobre i kvalitetne te bi bile od vrlo velike koristi inozemnim klijentima. Ipak, problem je prodaje tih usluga. Ovdje je riječ o uslugama skrojenima za klijente te je potrebno odraditi više sastanaka pri dogovaranju posla, a onda naravno održavati redovite sastanke za vrijeme izvedbe naših usluga. Kako bi to mogli kvalitetno odraditi, morali bi imati educirane predstavnike u svim zemljama gdje želimo biti prisutni što je jako skupo i sporo. Zato iSTUDIO već nudi i bude nudio u budućnosti svoje usluge vani, ali više preko tvrtki partnera u drugim zemljama odnosno u manjem intenzitetu.

S druge strane, Mediatoolkit je univerzalni proizvod koji je “isti” za sve klijente. Svatko dobiva isti proizvod no prilagođava ga svojim potrebama i tematici svog medija. Nešto poput Google Analyticsa. Prednost ovoga je da možemo napraviti jako dobe prezentacijske i prodajen materijale, poput filmića, weba, bloga itd. Možemo narpaviti dobre tutoriale koji sami uće korisnika kako koristiti alat te to uvelike smanjuje potrebu za direktnom prodajom i sastancima uživo. Budući da svi dobivaju isti proizvod nema niti razvoja po narudžbi što nam omogućuje veću skalabilnost (isto nam je da li prodamo 1, 100, 1 000 ili 100 000 licenci). Ovakav business model nam omogućuje da možemo sustav ponuditi i po jeftinijim cijenama na veće količine.

Kako bi osmislili što efikasniji model plasmana Mediatoolkita, redovito komuniciramo s poduzetnicima, stručnjacima, partnerima, prijateljima i poznanicima sa zapadnoeuropskih tržišta. Ti kontakti od velikog su značaja te nam pomažu doći do novih korisnika i partnera. Bili smo u Londonu na Social Media World Forumu, idući tjedan putujemo u Nizozemsku na The Next Web (jednu od najvećih Europskih konferencija) gdje ćemo imati svoj štand na kojem ćemo prezentirati naš proizvod. S obzirom na dosadašnji izuzetno pozitivan feedback, očekujemo veliki uspjeh tamo i jako se veselimo konferenciji.

O investitorima razmišljamo i počinjemo razgovarati s nekolicinom. S vlastitim sredstvima možemo gurati Mediatoolkit do faze isplativosti, ali ipak željeli bi dodatni kapital kako bi mogli višesturko ubrzati razvoj i pojačati prodaju i marketing. To bi nam omogučilo brži dolazak do točke izlaska iz bete i naplačivanja licenci korisnicima te veću prisutnost na tržištu i mnogo veču masu korisnika.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.