Svi poslovnjaci, kada govore o svojim uspjesima sa stajališta sada već uspješnih ljudi, imaju zajedničku crtu ličnosti – samopouzdanje. I u lošijim vremenima, sjetite se da ste imali i uspješnih odluka, uspješnih poslova – pomoći će vam da se vratite na stari kolosijek.
Ne pretvarajte se da se nikada nije dogodilo
Stigma neuspjeha težak je teret. Ipak, kada se već dogodi, bitno je sagledati objektivne činjenice koje su dovele do nesretnog rezultata. Samo tako ćete izvući kvalitetne pouke za buduće poslovanje. Nema isprika.
Odvojite neuspješne projekte od neuspješnih ljudi
Ova priča može se odvrtjeti u dva smijera: neki zaposlenici će neuspješan projekt doživjeti kao osobni neuspjeh, iako možda za njega nisu krivi. Bitno im je to komunicirati na pravi način, jer nesigurnost ili depresija pri ulasku u sljedeći projekt mogu postati preteška prtljaga. Novi zadatak je upravo to – novi zadatak.
Druga opcija može biti – zaposlenik zbog neznanja, nemotiviranosti, ljenosti, nemarnosti, može upropastiti izgledan projekt. Ako vam se s istim ljudima konstantno događaju ovakvi „promašaji“ možda je vrijeme za „motivirajući razgovor“. Ili novog zaposlenika.
Budućnost kao fokus
Fokus vaših razmišljanja morala bi biti budućnost. Često možete čuti „Joj da sam barem kupio onu zemlju u Sv.Klari, danas vrijedi milijune“. Ok ali niste. Možda vas zemlja za poslovni prostor čeka negdje drugdje – poanta jest, nitko se od ovakvih „kafanskih priča“ nije obogatio – osim ako ne planirati pisati memoare. S lošim poslovnim potezom iza sebe, gledajte prema naprijed opreznije ali i s više samopouzdanja – ne kaže se bez vraga, na greškama se uči.