Naslovnica

Nalazite se ovdje: Naslovna > Upravljanje biznisom > SWOT analiza, jednostavan način da procijenite svoju tvrtku



Korisni kalkulatori

Dionice

Rast Pad Promet
Ticker Zadnja Promjena
ATGR-R-A 630,00 +5,61
ERNT-R-A 1.469,97 +2,77
JDPL-R-A 63,90 +2,73
IPKK-R-A 169,80 +2,63
ACI-R-A 3.340,00 +2,48
Ticker Zadnja Promjena
KTJV-R-A 16,23 -3,68
PBZ-R-A 510,10 -1,65
ULJN-R-A 51,00 -1,24
ZABA-R-A 37,20 -0,29
KOEI-R-A 650,00 -0,12
Ticker Zadnja Promet
HT-R-A 212,00 1.058,70
ADPL-R-A 117,00 602,19
ERNT-R-A 1.469,97 497,55
ADRS-P-A 272,97 454,82
ATGR-R-A 630,00 321,49

Upravljanje biznisom

Koliko ste jaki?SWOT analiza, jednostavan način da procijenite svoju tvrtku

Piše: Ivan Jozić

Fotografija:

Vlasnicima svake tvrtke ili obrta najvažnije je pravilno i realno procijeniti poziciju na tržištu. Znati svoje prednosti, ali i mane ključ je svih uspješnih i dugovječnih kompanija. Jedna od najpoznatijih metoda procjene kompanije jest SWOT analiza, a sastoji se od četiriju komponenti: snage, slabosti, prilike i prijetnje. Možda pomogne i vama da poslovanje učinite još boljim i profitabilnijim.

SWOT analiza svjetski je poznata metoda koju rabe kompanije bez obzira na veličinu, tip industrije, broj zaposlenih itd. Popularnost SWOT analize leži u njezinoj jednostavnosti. U nekoliko jednostavnih koraka pokušat ćemo vam pomoći u temeljitoj procjeni tržišne pozicije.

SWOT (engl. Strenghts, Weaknesses, Opportunities, Threats) sastoji se od četiriju tablica: snage, slabosti, prilike i prijetnje.

Snaga

Snagu kompanije predstavlja sve u čemu ste jaki: vrijedna imovina i strojevi, stručna znanja zaposlenika, dobra geografska pozicija, lojalni kupci i dobra usluga ili vrijedno partnerstvo predstavljaju vaše komparativne prednosti nad konkurencijom. Čuvajte ih, budite ponosni na njih i razvijajte ih i dalje – te komponente vaš su jamac uspjeha.

Slabosti

Svaka kompanija, bez obzira na to koliko jaka i uspješna bila, ima prostora za napredak. Slabosti, ako su vrlo izražene, mogu biti i razlog gubitka dijela tržišta. Slabosti su, primjerice, loš imidž proizvoda, nestručan ili nemotiviran kadar, menadžerski ili radnički, loša bilanca, zastarjeli pogoni. Analizi slabosti treba prići ozbiljno i objektivno. Slabosti nikako ne biste smjeli imati više od snaga!

Prilike

Prilike su vaši prozori u bolje poslovanje. Rizik je da skočite kroz prozor i onda shvatite da ste bili u neboderu. Nije svaka prilika u vašoj industriji nužno i prilika za vaše poduzeće. S druge strane, da bi se ostalo konkurentnim, potrebno je stalno unaprjeđivati segmente poslovanja – usluge, prodaju distribucijske kanale itd. Ovdje ključnu ulogu igra menadžment tvrtke, jer prilike koje se iskoriste, a dobro su usklađene s financijskim kapacitetima tvrtke, donose najbolje rezultate.

Prijetnje

Konkurencija je otvaranjem europskih granica već na vratima. Naravno, treba se boriti za tržište i s domaćim dečkima. Prijetnje su vašoj kompaniji sve promjene na koje ne možete utjecati – smanjivanje tržišta zbog krize ili promjene preferencija, pojava novih i jeftinijih tehnologija, dolazak konkurentskih kompanija u Hrvatsku itd. Prijetnje su neizbježne, a na vama je da procijenite kako treba reagirati na koju.

Napraviti popis vaših prednosti i nedostataka tek je osnova. Bitni su zaključci i strategije koje razvijete temeljem tih zaključaka. Menadžeri rabe tu metodu da sagledaju kompanije iz novog, objektivnijega kuta. Možda pomogne i vama da poslovanje učinite još boljim i profitabilnijim.

Tagovi: management, menadžment, prijetnja, prilika, slabost, snaga, strategija, swot

Pošalji članak: Facebook Twitter Croportal digg Reddit del.icio.us

Nema komentara

Komentiranje članka

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni.


PRIJATELJI:limun.hrlider.hrezadar.hrwebgradnja.hr1klik.hrcrckarije.comagenti.hr/

PARTNERI:infopunkt.tvshe.hrzagreb.hrhi-tech.hrstrateskiplan.hr