Kako svaki put izvući najbolje iz evaluacijskih susreta s klijentima? Odgovor je jednostavan: dobrom komunikacijom. Napredovanje bez da vas kasnije zaskoči kakav raniji propust ovisi o tome koliko ste bili jasni i koliko ste dobro slušali drugu stranu. Nudimo nekoliko prezentacijskih savjeta za unapređenje komunikacijskih vještina i za to da vam prezentacija vlastitog rada ne bude neugodno iskustvo.
Ustanovite očekivanja
Uspješan posao često započinje mnogo prije same prezentacije dizajna – u trenu kada klijent i dizajner sjednu zajedno za stol, e-mailovi i telefonski pozivi su ih za to već trebali pripremiti. Ako netko treći brine o kontaktu s klijentima za vas, pobrinite se da svi koji su u projekt uključeni, uključujući klijenta, znaju o čemu se priča. Neka sve bude zapisano. U svakom slučaju pobrinite se da očekivanja klijenta ne odstupaju od onoga što namjeravate isporučiti.
Učinite što više možete prije prezentacije
Najveći dio dizajnerskog posla odradi se na početku projekta. Pobrinite se da uložite dovoljno truda i vremena kako bi mogli demonstrirati dizajnerske odluke i izbore koje ćete prezentirati na sastanku. Provjerite konkurente vašeg klijenta, istražite opcije koje nudi tehnologija, razmislite o idejama koje će nositi cijeli projekt. Pokušajte predvidjeti pitanja koja bi vam klijent mogao postaviti i nađite odgovore prije nego ih zatrebate, prije nego klijent i zna da ih želi pitati. Napravite ‘domaću zadaću’ i budite proaktivni, a to će vam donijeti kredibilitet i izgraditi odnose poštovanja i povjerenja na temelju kojih ćete klijentima prodati ideje u koje bi se inače teško upustili.
Odredite način
Bilo da slikate ili radite na interaktivnom dizajnu, način na koji ćete ga pokazati klijentu uvelike će utjecati na njihovo mišljenje. Mnoge su metode načina pokazivanja rada, pa porazmislite o tome čim ranije.
Pazite na svoje vrijeme – najbolji način za izbjegavanje velikih problema je odijeliti manje probleme od njihovog izvora. Upravljanje vremenom je potencijalno problematično područje i to sve prisutnije. Razumljivo, nepredvidljiva priroda kreativnog procesa čini izazov od predviđanja kada će projekti biti završeni. Međutim, postoje mnogi načini za produktivno upravljanje vremenom koji zlata vrijede za efektivnost rada.
Očekujte promjene
Započnite prezentaciju očekujući da ćete morati raditi kompromise, te birajte bitke. Dizajni se ne pojavljuju sami od sebe na krajnjem proizvodu bez ikakve promjene, pogotovo oni interaktivne prirode. Čak i u najboljem odnosu dizajner-klijent, biti će prostora za popravke iz raznih razloga. Pokušajte se opustiti, budite realistični, pokušajte vidjeti šumu od drveća i prihvatite promjene kao datost. U području suradnje, izmjene su prirodna stvar.
Kako izvući najbolje od prezentacije i što napraviti nakon nje pročitajte u sutrašnjem nastavku…