Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Poduzeća

Poduzetnički duh bolje se razvija u manjim sustavima

Poslovna inteligencija (BI) skup je metoda i softverskih rješenja koji informacije iz skladišta podataka pretvara u informacije i argumente za donošenje poslovnih odluka. BI se intenzivno počeo razvijati kada su poduzeća automatizirala poslovne procese, odnosno implementirala različite transakcijske sustave, koji su se vrlo brzo pokazali kao generatori velikih količina podataka.

Poslovna inteligencija (BI) skup je metoda i softverskih rješenja koji informacije iz skladišta podataka pretvara u informacije i argumente za donošenje poslovnih odluka. BI se intenzivno počeo razvijati kada su poduzeća automatizirala poslovne procese, odnosno implementirala različite transakcijske sustave, koji su se vrlo brzo pokazali kao generatori velikih količina podataka.

Tvrtka Poslovna inteligencija d.o.o. osnovana je 2001. godine. Temeljna joj je djelatnost implementacija inteligentnih informacijskih sustava za podršku poslovnom odlučivanju te pružanje konzultantskih usluga u strateškom razvoju Corporate Performance Management, odnosno Business Intelligence, Data Warehousing i sustava za podršku planiranju i budžetiranju.

– Suprug, dvije kolegice i ja i u bivšim smo se tvrtkama bavili tom problematikom. Željeli nam je bila osnovati tvrtku koja će sa svojim konzultantima i njihovim znanjem velikim sustavima ponuditi rješenje kakvo smo mi željeli dok smo radili u takvim sustavima. Na početku većina nas je odgovarala od toga jer smo pioniri na području intelektualnih usluga u cijeloj IT priči – rekla nam je direktorica tvrtke Poslovna inteligencija Anita Cvetić Oreščanin.

Ako posjedujete poduzetnički duh, sigurno je bolje pokušati izdvojiti tu karakteristiku u manjoj kompaniji koja će postupno rasti. Velike kompanije daju priliku za osobni rast pojedinca, no promjene se događaju sporo. U vlastitoj tvrtki promjena se događa onoliko brzo koliko ste je sami spremni uvoditi.

Na početku najvažnija sreća

– Bitna je prezentacija, kontakti, ali prije svega sreća. Mi smo bili dovoljno hrabri početi s tim poslom dok se nitko time nije želio baviti. Kompanije prije nisu bile spremne za transparentnost svog poslovanja, što se promijenilo s većim brojem stranih investitora. Umjesto klasičnim marketingom, išli smo ciljano na edukaciju i upoznavanje ljudi s tom vrstom poslovanja i svim njegovim prednostima, što je na kraju urodilo plodom – kaže gospođa Cvetić Oreščanin.

Spremnost na promjene, hrabrost i preuzimanje rizika najbitniji su u privatnom poslu. Pojedinac treba znati prepoznati potrebe i mogućnosti tržišta i brzo se prilagoditi novonastaloj situaciji. U prve tri godine u toj branši ponajprije se treba fokusirati na ulaganja.

– Tu mislim na opremu, programe i znanje ljudi. Kada smo počeli, na tržištu rada nije bilo gotovih ljudi, a i danas su rijetki za tu struku. Školovanje i mentorstvo starijih kolega bitni su za razvoj kompetencije mlađih kolega – objašnjava Anita Cvetić Oreščanin.

Komunikacija u tvrtki iznimno bitna

Komunikacija i odnos među zaposlenicima iznimno su bitne stavke u Poslovnoj inteligenciji. Na tome tvrtka raste ili pada. Svaki zaposlenik može u bilo koje doba doći do nekog od četvero direktora i razgovarati o eventualnim problemima. Tvrtka je smještena u privatnoj kući da se radnici osjećaju opušteno. Osim sobe s krevetom za odmor, u kući se nalazi i kupaonica s jacuzzi-kadom.

– Zelenilo, osjećaj kao kod kuće i osigurano parkiralište faktori su koji su utjecali na izbor lokacije. Organiziramo i team building radi razvijanja i zadržavanja dobrih odnosa među zaposlenicima. Naši ljudi ne sjede u uredu nego rade na projektima pa prođe i po nekoliko mjeseci da se i ne vide. Ponekad team building ima i edukativnu ulogu, da se ljudi upoznaju s novostima, ali većinom se radi samo o uživanju bez obaveza i opuštanju – veli gospođa Cvetić Oreščanin.

Uklapanje u sustav

Prilikom izbora novih zaposlenika, eventualno neiskustvo i nepoznavanje cijelog procesa nije prepreka. Svakome treba dati priliku, a najvažnija je sposobnost pojedinca da se uklopi u tim. Traži se sudjelovanje u radu i kritika ako je potrebna na neki proces. Cilj je ljude dugoročno zadržati i učiniti ih zadovoljnima, jer će jedino tako moći dati maksimum tvrtki.

– Od osnivanja tvrtke samo je osmero radnika napustilo tvrtku, što smatramo izuzetnim rezultatom. S ljudima s kojima ste svaki dan važno je razviti odnos u kojem se radnik može osloniti na tvrtku, isto kao što se tvrtka može osloniti na radnika – završava direktorica u Poslovnoj inteligenciji.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.