Implementacija zamišljene strategije u poduzeće uzima najmanje 90 posto vremena cjelokupnog procesa.
Do uspjeha suradnjom svih zaposlenih
Način na koji poduzeće provodi implementaciju strategije, uspješnost procesa osnova je za razlikovanje uspješnih od neuspješnih poduzeća.
Činjenica da je implementacija proces koji može trajati nekoliko godina, da je to proces u koji je uključen velik broj zaposlenika poduzeća o kojima ovisi uspješnost cjelokupnog procesa, pokazuje kompleksnost varijable uspjeha odnosno potencijalnog neuspjeha u detaljima implementacije.
Drugim riječima, možemo sa sigurnošću zaključiti da je proces implementacije strategije kritičan i rizičan proces za svaku organizaciju. Da bi poduzeće što bezbolnije prošlo kroz takav proces, potrebno je razviti sustavni pristup prilagodbe novim uvjetima obavljanja poslovnih aktivnosti.
Četiri ključne točke implementacije
Kategorije koje se pojavljuju u najvećem broju slučajeva i za koje možemo reći da obuhvaćaju bit procesa možemo podijeliti četiri kategorije:
Sadržaj strategije – obuhvaća proces oblikovanja strategije – (a) konzistentnosti nove strategije s misijom poduzeća, (b) jednostavnom i jasnom definiranju ciljeva, (c) znanje i iskustvo osoba zaduženih za oblikovanje strategije u procesu upravljanja promjenama od iznimne je važnosti, (d) poželjno je aktivno sudjelovanje svih razina menadžmenta u procesu oblikovanja strategije, (e) procjeni utjecaja nove strategije na postojeće i planirane strateške projekte.
Okruženje strategije – obuhvaća internu i eksternu okolinu procesa, pri čemu se interno okruženje odnosi na organizacijsku strukturu i kulturu te upravljanje poduzećem, dočim se eksterno okruženje odnosi na faktore industrijskog i makrookruženja poduzeća.
Operativni proces – uključuje aktivnosti operativnog planiranja, alokacije resursa, ljudske potencijale, proces komunikacije i kontrolu poslovnih aktivnosti.
Rezultat – vrednovanje procesa implementacije.