Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Cvetojević: U banke ne idite, osim ako nenamjenski kredit ulažete u biznis

Nedavni uspjeh hrvatske tvrtke Salespod, za mobilna poslovna rješenja, jednoglasno proglašenom najboljom između 32 tehnološke tvrtke u kategoriji „Sales Operations“ na konferenciji Under the Radar u kalifornijskoj Silicijskoj dolini potaknula je razgovor sa Sašom Cvetojevićem iz Hrvatske udruge poslovnih anđela Crane.

Nedavni uspjeh hrvatske tvrtke Salespod, za mobilna poslovna rješenja, jednoglasno proglašenom najboljom između 32 tehnološke tvrtke u kategoriji „Sales Operations“ na konferenciji Under the Radar u kalifornijskoj Silicijskoj dolini potaknula je razgovor sa Sašom Cvetojevićem iz Hrvatske udruge poslovnih anđela Crane.

U jednom od prethodnih tekstova predstavili smo vam najpoznatije svjetske i hrvatske poslovne anđele. Poslovne ljude koji pametno ulažu novac, jer osim novca ulažu vlastito znanje, vještine i kontakte. Ulaganjem ulaze u vlasničku strukturu te samim time u rizik od neuspjeha poduzeća u koje su investirali. No, sada nas zanima treba li  projekt financirati samostalno ili se uz “poslovne anđele”obratiti bankama, ministarstvu, specijaliziranim udrugama, agencijama … Koji su još mogući izvori financiranja poslovnog projekta?

Gdje se osim vas u Hrvatskoj poduzetnici početnici mogu obratiti za financijsku pomoć?

Hmmm, teško pitanje. Ako bi htjeli savjet, ja bi savjetovao da se prvo obrate krugu ljudi oko sebe. Svi projekti kreću od F&F ili FFF ( friends, family and fools ) investicija. Dodatno, ako ni vaši najbliži ne vjeruju u vas, teško će netko drugi. Taj prvi novac, koliko mali bio, omogućiti će da se od IDEJE napravi nešto više ( protoptip, dobar plan, poslovni plan i slično ). Postoje i formalne potpore koje možete tražiti u MINIGORP ili HAMAG-u, ali ja u iste baš ne vjerujem. Možda kad postanete poduzetnik, onda krenuti u potragu za državnim potporama, ako i tada. U banke ne idite, osim ako nemate mogućnost uzeti nenamjenski kredit na osobno ime i taj novac uložiti u busines. To i nije loše, jer time pokazujete svoj nivo “commitmenta” i posvećenosti poslu. Završno, poduzetništvo nije sportski klub ni dobrotvorna organizacija niti kulturno umjetničko društvo. Tako da je pomoć pogrešna riječ. Pomoći nema, tj. ima investicija, pozajmica. To je i pomoć, ali u biznisu generalno nema pomoći – bar ne onakve kakvu očekujemo od nama bliskih ljudi u svakodnevnom životu.

Koji biste projekt istaknuli kao najzanimljiviji primjer vaše suradnje?

SalesPod je trenutno najuspješniji, jer je postigao uspjeh. Once mi je trenutno drag, jer puno obećava i vezan je sa nečim o čemu ne znam gotovo ništa. nogometnim statistikama. To jest ne znam o nogometu, ali znam o statistikama, pa mi je to veliki izazov, kao ulazak u nešto o čemu, velikim dijelom, nemam pojma. Ostale projekte sam birao po načelu ulaska na relativno poznati teren, ovdje sam napravio eksperiment, za sada ide dobro.

Jesu li neki projekti već vratili dio uloženih sredstava, ili su to dugoročna ulaganja?

Sve su to dugoročna ulaganja, Business Angel investment je posao sa horizontom otprilike 5 godina, te se tek iza treće godine može vidjeti da li projekt uopće ima šansi za neki realan povrat. Kod povrata, radi se najčešće o većim povratima ( nekoliko puta na uloženo ) jer je riječ o poslovima s velikim rizikom i jer iz portfelja svakog pojedinog BA dio projektata (a time i novca i angažmana ) propadne. Povrat se radi EXITOM, tj. izlaskom – prodajom dijela ili cijelog vlasništva koje je stečeno prvotnim ulaganjem.

Jesu li na pomolu neka nova ulaganja?

Uvijek se razmatra o novim ulaganjima. Jedan od projekata je u beta fazi testiranja i slijedeće godine očekujemo njegov jači izlazak na tržište. I ONCE će slijedeće godine izaći na tržište sa aplikacijom za pametne telefone, pa se nadamo prvim priljevima sredstava.

Pratite nas i dalje! U sljedećem tekstu donosimo iscrpan pregled ponude domaćih banaka za male i srednje poduzetnike. Što nude komercijalne banke, a što Hrvatska banka za obnovu i razvoj (HBOR) za potrebe malih i srednjih poduzetnika. Zanima nas i vaše mišljenje. Kako vi financirate svoje projekte?


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.