Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Što je Internet ponudio u 2014. godini?

Eric Schmidt kaže kako će internet kakvog poznajemo nestati

Sve je započeo Pharell Williams sa svojim videom za dobro raspoloženje „Happy“na YouTubeu. Mnogi su ga kopirali i pravili parodije na taj veliki hit. Na svim stranama svijeta skupine veselih ljudi plešu po gradovima, od Pariza do Dubaija, od New Yorka do Kölna, od Bogote do Budimpešte. Profesionalni plesači, konobarice, šeici i mnogi drugi. Ukoliko se zbroje klikovi svih tih verzija, happy-snimci imali su oko pola milijarde klikova. Postoje brojni remiksi i parodije, ali ipak najveći broj klikova ima originalna videosnimka. Na drugom mjestu je jedan reklamni spot kompanije Nike u kojem nastupaju najveće svjetske nogometne zvijezde. Video je pogledalo skoro 100 milijuna ljudi. Apsolutni broj jedan na YouTubeu je video na kome jedan pas maskiran u ogromnog pauka plaši prolaznike. 114 milijuna klikova za video Mutant Giant Spider Dog.

Nažalost, internet su preplavile i vrlo stravične snimke. U tome su prednjačili teroristi Islamske države. Kada su se na internetu počeli širiti prvi snimci na kojima se vidi nasilje terorističke grupe Islamska država, platforme su nastojale da ih što prije uklone s interneta. To im je samo djelomično polazilo za rukom. Onaj tko to želi, i dalje može pronaći snimku odrubljivanja glave američkom novinaru. Teroristička organizacija vrlo dobro poznaje mogućnosti interneta i na njemu uspješno širi svoju propagandu, javlja DW.

Još uvijek nedovoljno istraženo i neizlječivo oboljenje ALS svjetskoj javnosti je postalo poznato kroz jednu kampanju za prikupljanje pomoći. Nju je na internetu pokrenuo jedan od oboljelih tako što se polio kantom punom leda i istovremeno izazvao druge poznate osobe da to isto urade. Onaj tko nije bio spreman na to, trebao je uplatiti 100 dolara na račun zaklade koja se bori protiv ALS-a. Ljudi su se masovno počeli „polijevati“ ledom, istovremeno uplaćujući novac zakladi i nastavljajući „izazivati“ svoje prijatelje i druge poznate osobe. Akcija je stigla do najprominentnijih krugova, pa i do Bijele kuće. Potom se Ice Bucket Challenge proširio i na Europu i ostatak svijeta. U Njemačkoj su se naročito angažirale nogometne zvijezde, ali i pojedini političari. Na račun zaklade za borbu protiv ALS-a uplaćeno je 41 milijuna dolara – godinu dana ranije na isti račun stiglo je tek 2,1 milijuna dolara.

Hashtag godine je svakako onaj s dodjele Oscara. Twitter rekord je bio #Oscar: američka glumica i voditeljica Ellen DeGeneres je na dodjeli Oscara oko sebe okupila nekoliko poznatih glumica i glumaca i napravila „selfie“: Meryl Streep, Kevin Spacey, Brad Pitt, Jared Leto i Bradley Cooper. Oscar-selfie bio je snimak godine i na nekoliko minuta je paralizirao Twitter, jer je imao rekordnih 3,4 milijuna retweetova.

Među najbolje od onoga što je internet ponudio u 2014. godini spada i knjiga Circle (krug) pisca Davea Eggersa. Američki pisac opisuje kako jedan veliki internetski koncern vlada svijetom. Od objave u kolovozu, ova knjiga je na listi deset najprodavanijih i obavezno štivo za sve nekritične korisnike koji obožavaju internet. Ona pokazuje potpuno opravdan strah od Googlea i sličnih kompanija i od onoga što je možda već sada moguće, što tek postupno shvaćamo, zato što dobro znamo da upravo mi te internet gigante činimo toliko moćnima.

 


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.