Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Promet hrvatske industrije bilježi pad

Ukupni desezonirani promet hrvatske industrije u veljači ove godine pao je u odnosu na promet iz siječnja za 2,7 posto, dok je u odnosu na veljaču lani, po kalendarski prilagođenim podacima, promet smanjen za 4,4 posto, objavio je Državni zavod za statistiku.

Ukupni desezonirani promet hrvatske industrije u veljači ove godine pao je u odnosu na promet iz siječnja za 2,7 posto, dok je u odnosu na veljaču lani, po kalendarski prilagođenim podacima, promet smanjen za 4,4 posto, objavio je Državni zavod za statistiku.

Prvi podaci DZS-a govore da je na mjesečnoj razini, u veljači prema siječnju, pad prodaje na domaćem tržištu iznosio 4,6 posto, dok je prodaja na inozemnim tržištima istodobno porasla za 0,9 posto.

Na pad prometa u veljači u odnosu na isti mjesec prethodne godine utjecao je također pad prodaje na domaćem tržištu od 2,7 posto, jer je promet hrvatske industrije na stranim tržištima u tom razdoblju porastao za 5,7 posto.

Promatrano prema glavnim industrijskim grupacijama, na godišnjoj je razini najviše, za 22,4 posto, pala prodaja energije, a slijede netrajni proizvodi za široku potrošnju s padom prometa za 6,3 posto. Pad prodaje na godišnjoj razini bilježi se i kod trajnih proizvoda za široku potrošnju, i to za 2,8 posto, dok je promet kapitalnih proizvoda povećan za 4,5 posto, a intermedijarnih proizvoda za 4,3 posto.

Na mjesečnoj razini, u veljači u odnosu na siječanj, ukupan promet energijom smanjen je za 10,4 posto, a promet trajnih proizvoda za široku potrošnju za 2,2 posto.

Ukupna prodaja kapitalnih proizvoda istovremeno bilježi rast od 2,7 posto, a netrajnih proizvoda za široku potrošnju za 0,6 posto, dok je ukupna prodaja intermedijarnih proizvoda rasla za 0,4 posto.

Kako objašnjavaju iz DZS-a, kratkoročni poslovni pokazatelji industrije, odnosno indeks industrijske proizvodnje i indeks prometa industrije, mogu se koristiti kao pokazatelji razvoja tržišta industrijskih proizvoda i usluga proizvedenih unutar industrije. Ovim su izvješćem obuhvaćena sva poduzeća i njihovi dijelovi koji imaju 20 i više zaposlenih, i to u djelatnostima koja spadaju u statistička područja rudarstvo i vađenje te prerađivačka industrija.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.