I dok je na Hrvatskom zavodu za zapošljavanje trenutno 313.953 registriranih nezaposlenih osoba, a zaposleni i poslodavci muku muče kako zadržati posao i (pozitivno) poslovanje, predstavljamo vam poslovni koncept za veliki tržišni potencijal uz mala početna ulaganja.
Kako je predstavljeno na mini konferenciji “Jumpstart – isplativa poslovna ideja”, riječ je o novom trendu u poduzetništvu kod nas, o samoposlužnim praonicama rublja. Naime, praonice su se u Hrvatskoj pojavile tek prije godinu dana, dok primjerice u susjednoj Italiji taj trend poznaju već 20 godina. Zbog toga hrvatsko tržište nije zasićeno, od Zagreba, Splita, Rijeke i Pule do Dubrovnika postoji svega desetak praonica, te je sada idealno vrijeme za takvo ulaganje.
Ohrabrujuće i poticajno za potencijalnog investitora je činjenica da je početno ulaganje za mini praonicu 12.000 eura, a povrat uloženih sredstava je moguć već za šest mjeseci. Ukoliko se investitor odluči pak za samoposlužnu praonicu ulaganja su nešto veća, no mjesečna zarada je tada veća i iznosi oko 3.200 eura. Dobro je znati kako praonice pružaju usluge vrlo raznolikoj i širokoj ciljnoj grupi: salonima ljepote, studentima, turistima, sportskim klubovima, podstanarima, tvrtkama za čišćenje, javnim institucijama, a benefit za domaćinstva je ušteda i praktičnost. Naime, to je najjednostavniji i najpovoljniji način za pranje popluna, deka, jakni, itd.
“Sudionici su vidjeli financijsku prognozu i dobili savjete vezane uz tehničke uvjete, marketinške i prodajne aktivnosti te mikrokreditiranje. Vjerujem da im je sve to znatno pomoglo oko odluke žele li ući u takvu investiciju. Za sve koji se odluče otvoriti samoposlužnu praonicu rublja, tvrtka «Bijeli svijet» je na raspolaganju tijekom čitavog procesa”, rekao je Mario Martinek, organizator konferencije i direktor tvrtke Bijeli svijet.
Da ovaj koncept djeluje pokazuje i konkretan slučaj Domagoja Lucića koji je otvorio samoposlužnu praonicu Washhouse u zagrebačkoj Savskoj cesti. Na poduzetnički korak se odlučio nakon Jumpstart konferencije u ožujku ove godine. Ohrabrila ga je činjenica da samoposlužna praonica rublja zahtjeva minimalno ulaganje vremena i može se voditi uz stalan posao, a priliku je vidio u nezasićenom tržištu. Naime, s obzirom na veličinu grada i potrebe stanovništva, u Zagrebu ima prostora za još desetak praonica.