Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Poslodavci, prestanite gunđati oko troškova i posvetite se razvoju zaposlenika

Ulaganje u zaposlenike daje odlične rezultate jer, na koncu, ideje ne stvaraju tvrtke već ljudi. Na dnevnoj bazi promislite o ljudima koji za vas rade i zapitajte se: što su učinili nedavno, a bilo je zaista odlično? Recite im to putem maila ili telefonski. Neka to postane navika

Ulaganje u zaposlenike daje odlične rezultate jer, na koncu, ideje ne stvaraju tvrtke već ljudi. Na dnevnoj bazi promislite o ljudima koji za vas rade i zapitajte se: što su učinili nedavno, a bilo je zaista odlično? Recite im to putem maila ili telefonski. Neka to postane navika

Većina nadređenih više zna o hardveru i aplikacijama koje tvrtka koristi nego o ljudima s kojima rade. Šteta jer ulaganje u zaposlenike daje odlične rezultate. Naime, ideje ne stvaraju tvrtke već ljudi. Stoga prestanite gunđati oko IT troškova i počnite razvijati vlastite zaposlenike. Evo kako:

1) Odmah dajte povratnu informaciju

Povratna informacija mora nastupiti odmah nakon određenog postupka. U suprotnom se gubi efekt, a zakašnjela rekacija ne zvuči iskreno. Ako vam je netko doista pomogao ili dao poseban doprinos svojom kreativnošću recite to prije nego što osoba napusti prostoriju. Jedan od razloga zašto su računalne igrice toliko popularne leži i u činjenici da odmah daju povratnu informaciju. Naučite nešto iz toga.

2) Neka bude često

Nemojte čekati godišnjicu ili kraj kvartala. Na dnevnoj bazi promislite o ljudima koji za vas rade i zapitajte se: što su učinili nedavno, a bilo je zaista odlično? Recite im to putem maila ili telefonski. Neka to postane navika.

3) Ponudite detaljno obrazloženje

Općenito “Radite odličan posao” zvuči lijepo, ali nije dovoljno učinkovito jer ne kaže sugovorniku što bi još mogao poboljšati ili što konkretno radi – odlično. Konkretno istaknite dobro odrađen zadatak na koji se pohvala ili osvrt odnose i zašto je izvršenje tog zadatka bilo važno. Ovakva povratna informacija je snažnija jer pokazuje da obraćate pažnju i da ste obzirni. Osim toga, svima pokazuje što treba usavršavati i koje je radnje poželjno ponavljati.

4) Budite prikladni, naravno

Negativna povratna informacija uvijek bi morala biti iskomunicirana privatno, licem u lice te popraćena preporukama za poboljšanje. “Ovo nije bilo dobro ali ubuduće bi moglo biti bolje ako ćeš…” Negativan komentar bez preporuke provocira ljutnju i frustraciju, a sugovorniku će ostaviti osjećaj bespomoći (umjesto osjećaj da drugi put to može napraviti puno bolje).

Budite sigurni da ste provjerili sve činjenice prije nego što donosite sud. Nemojte samo pretpostaviti da znate zbog čega je pogreška nastala. Pitanja su bolja od odgovora: Što je pošlo krivo? Kako smo to mogli izbjeći/bolje napraviti?

Uzmite u obzir i način na koji komunicira osoba kojoj dajete povratnu informaciju. Netko voli mail, drugi telefon ili instant poruke. Različite generacije imaju različite preferencije. Kada je to moguće, dajte povratnu informaciju u onoj formi koja najbolje odgovara osobi kojoj se obraćate.

5) Ponudite relevantne činjenice

Dajte povratnu informaciju o stvarima koje su važne. Komplimenti na odjeću, gubitak težine i sl. daju se prijateljima, ali ne i zaposlenicima. Povratna informacija mora se odnositi na ponašanje koje čini razliku u poslovanju ili na sposobnost pojedinca da poslovanju da kvalitetan doprinos.

6) Oprez s usporedbama

Kada je to prikladno, dajte usporedbu u odnosu na prijašnju sličnu situaciju (“Sve smo bolji u ovome!”) ili konkurenciju (“Xxx ovo nikad ne bi uspjeli napraviti!”). To gradi ponos i osjećaj postignuća, koji zajedno pojačavaju motivaciju za poboljšanje. Nikada nemojte zaposlenike uspoređivati s nekim unutar tvrtke. To samo stvara tračeve i klanove.

7) Učinite razliku

Bez povratne informacije ljudi se osjećaju nevidljivima i beznačajnima. Njihov naporan rad i trud uzimaju se zdravo za gotovo ili pak mogu pomisliti da nikome nije stalo do onoga što rade. A ako misle da drugima nije stalo do onoga što rade to će i njima postati sve manje važno. Povratna informacija jača vezu između poslodavca i zaposlenika, poboljšava kvalitetu rada i poslovne rezultate.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.