Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Političari poslušajte poduzetnike! Očekivanja poduzetnika u 2012. godini

Što očekuju i kako se pripremaju za poslovnu, vrlo zahtjevnu 2012. godinu uputili smo kao pitanje hrvatskim poduzetnicima. Na upit redakcije odgovorili su poduzetnici, vlasnici i direktori uspješnih tvrtki. Nema sumnje, dolazi vrlo izazovna godina, a očekuje se brza reakcija političara.

Što očekuju i kako se pripremaju za poslovnu, vrlo zahtjevnu 2012. godinu uputili smo kao pitanje hrvatskim poduzetnicima. Na upit redakcije odgovorili su poduzetnici, vlasnici i direktori uspješnih tvrtki. Nema sumnje, dolazi vrlo izazovna godina, a očekuje se brza reakcija političara.

Njihove procjene iduće godine pomoći će da barem uputimo jasnu i iskrenu poruku političarima koji su ovih dana redom najavljivali sve mjere koje će poduzimati u sljedećih nekoliko godina.

Sve u smislu jačanja konkurentnosti, smanjenja nelikvidnosti, stvaranja preduvjeta poreznog rasterećenja malih i srednjih poduzetnika.

Kao jednu od važnijih stvari, ministar Gordan Maras naveo je i prilagodbu poduzetnika tržištu EU te napomenuo kako bi se poduzetnici što bolje pripremili ulasku na zahtjevno europsko tržište s više od 500 milijuna ljudi.

Naftalina: Očekujemo vrlo izazovnu poslovnu godinu

Naftalina, obrt za proizvodnju artikla pozicionirana kao jedna od vodećih proizvođača u Hrvatskoj sa tradicijom dugom 30 godina. Tvrtka raspolaže sa 45 educiranih krojača, konstruktora, dizajnera, komercijalista koji sudjeluju u proizvodnom procesu. Aktivna, kako na domaćem tako i ina inozemnom tržištu.

„Obzirom na negativne makroekonomske prognoze za regiju i nezavidno inozemno ekonomsko okruženje sto će se, između ostalog, odraziti na daljnje slabljenje domaće potražnje i usporavanje izvoznih aktivnosti, vrlo je izgledna stagnacija na većini tržišta. Takva situacija primorat će poslovne subjekte na osvajanje novih tržišnih udjela što će u konačnici rezultirati jačanjem tržišne utakmice. Uzimajući u obzir iznad navedeno te nelikvidnost koja je kronični problem hrvatskog gospodarstva, očekujemo vrlo izazovnu poslovnu godinu. Međutim, takav ishod smo predvidjeli i uzeli u obzir u procesu planiranja tako da poslovnu 2012. dočekujemo spremni.“ objašnjava Matea Petričević dipl.oec, marketing menadžer.

„Kao primarni alat za borbu protiv krize vidimo uspostavljanje efikasnog sustava spremnog na promptni odgovor na sve poslovne izazove u ovako promjenjivim okolnostima. Mišljenja smo da u ovom trenutku primarni cilj svakog poduzeća mora biti održivost kroz optimizaciju poslovanja i zadržavanje profitabilnosti, istovremeno uzimajući u obzir socijalni element i zadržavajući pozitivnu radnu atmosferu u najvećoj mogućoj mjeri. Recesija je uobičajeni poslovni ciklus te ju kao takvu ne doživljavamo tragično. Činjenica je da recesija ne podnosi trom i neodlučan menadžment, već zahtijeva proaktivan pristup problemima. Ukoliko ljudi na rukovodećim pozicijama budu djelovali na taj način i budu primjer svim zaposlenicima, ne samo da će efekti krize biti bezbolniji, već će ista znatno brže i završiti.“ zaključuje Petričević

Business Media Group: Očekujemo da se uvede obaveza međusobnog plaćanja u dogovorenom roku uz sankcije neplatišama

Business Media Group neformalna grupacija koja se sastoji od dvije hrvatske tvrtke Centar za management i savjetovanje d.o.o. i Centar za računovodstvo i financije d.o.o., te se od 2002. godine bavi izdavanjem raznih poslovnih časopisa i web portala, mjesečnik Poslovni savjetnik i nedavno pokrenuti časopis Direktor.

“Generalno, očekujemo više poslovnog optimizma, očekujemo i da se uvede obaveza međusobnog plaćanja u dogovorenom roku uz sankcije prema onima koji to ne čine. U našoj grupaciji planiramo zadržati kvalitetu I količinu postojećih proizvoda, usluga, i zaposlenika, te povećati prihode uvođenjem novog projekta.” objasnila je predsjednica uprave i vlasnica Business Media Group, Sandra Mihelčić, mr. oec.

Kao rješenja za izlazak iz krize Mihelčić navodi sljedeće:

• Zapošljavanje sposobnih a ne podobnih menadžera u javnim i državnim poduzećima

• Stimuliranje poduzetnika na pokretanje novih proizvoda/usluga te na otvaranje novih radnih mjesta putem manjih poreznih davanja i drugih subvencija

• Destimulacija uvoza

• Stimuliranje i potpora izvoznicima i proizvođačima u svakom pogledu

• Smanjenje troškova javne uprave

• Učinkovitije pravosuđe

• Sankcioniranje svih koji ne plaćaju svoje obveze najdulje u roku od 60 dana

• Zaustavljanje rasta javnog duga

• Privlačenje investitora raznim poreznim olakšicama i jednostavnom birokracijom

„Ako je gore navedeno neizvedivo u nekom realnom roku, koji je po mom mišljenju za Hrvatsku već davno prošao, krajnje je vrijeme da se za pomoć obratimo MMFu“ zaključuje Mihelčić.

Poslovni anđeli, Cvetojević: U slučaju izostanka jasne vizije i brze reakcije nove vlasti, možemo očekivati dodatni pad gospodarske aktivnosti

Poslovni anđeli uspješni su poduzetnici te uspješni lideri tvrtki ili korporacija koji financiraju start-up projekte visokog rizika tako što ulaze u vlasnički udio i pružaju pomoć u daljnjem razvoju i komercijalizaciji projekata. To su individualni investitori koji svojim poslovnim iskustvom savjetuju mlade tvrtke i poduzetnike i pomažu njihovu budućem rastu.

“U 2012 očekujemo dodatno zaoštravanje krize. Neizbježni rezovi u državnoj potrošnji i stečajevi ili propadanje onih tvrtki koji se nisu mogle prilagoditi situaciji, neminovno će, u prvom naletu, otežati poslovanje i snažnijim tvrtkama. To će biti posebno izraženo u prvom polugodištu. No, uz korektnu gospodarsku politiku i pravilno alociranje resursa sa nivoa centralne države i lokalne samouprave, krajem godine može se očekivati prve znakove laganog oporavka. U slučaju izostanka jasne vizije i brze reakcije nove vlasti, možemo očekivati dodatni pad gospodarske aktivnosti.” kaže Saša Cvetojević, direktor Insako d.o.o. i jedan od osnivača udruge CRANE.

“Za izlazak iz krize, neophodno je stvoriti tripartitni konsenzus, poslodavaca, vlade i sindikata, oko ciljeva reforme i načina provođenja iste. Svi se moraju odreči nekog kratkoročnog dobitka u cilju osiguranja stabilnosti nakon nekoliko godina. Drastično smanjenje potrošnje svih državnih poduzeća, centralne države i lokalne samouprave je jedini put ka ozdravljenju. No, kako je vrlo veliki udio troška plaća u ukupnim troškovima javnog sektora, udar na plaće je neminovan. ukoliko ne budemo išli na smanjenje broja zaposlenih, morati ćemo smanjivati socijalna prava. U isto vrijeme se mora povećati efikasnost, jer je država potpuno neefikasna u upravljanju i alociranju resursa s kojima raspolaže. No, sam postupak restrukturiranja koji bi vodio ka povećanju efikasnosti, sa ovom strukturom zaposlenih, jednostavno nije moguć.” zaključuje Cvetojević.

Salespod: Što se općenito poslovanja u Hrvatskoj tiče: očekujem otrežnjenje!

Salespod – hrvatska tvrtka za mobilna poslovna rješenja. Salespod je nedavno predstavila svoja inovativna tehnološka rješenja i jednoglasnom pobjedom napravila ozbiljan iskorak na putu prema američkom tržištu i novim poslovnim mogućnostima.

“Što se Salespoda tiče, očekujem rast i na domaćem i na inozemnom tržištu. Obzirom da korisnicima donosimo uštedu već u prvom mjesecu i to bez inicijalne investicije, odabiru nas tvrtke koje su na inteligentan način odlučile prebroditi opću krizu. To pokazuje i eksponencijalni rast sličnih usluga u svijetu i to upravo u trenucima kada klasično ulaganje u IT opada. Što se općenito poslovanja u Hrvatskoj tiče: očekujem otrežnjenje.” objasnio je osnivač tvrtke Marko Kovač.

“Kao rješenja iz krize predlažemo poticanje i omogućavanje nesmetanog razvoja malog poduzetništva, poput Poljske. Stvaranje malog, efikasnog državnog aparata i obuzdavanje glavnih generatora nelikvidnosti omogućiti će stvaranje novih vrijednosti. Bez novih vrijednosti, sve je samo šminka: brže ili sporije propadanje.” zaključuje Kovač


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.