Mobilno plaćanje je obećanje tehnološkog svijeta, koje će uskoro postati naša svakodnevica. U razvijenijim zemljama naveliko se koristi, no njegova intenzivna primjena tek će uslijediti.
Kako će to promjeniti naše živote, ako umjesto novčanika ili torbice s kreditnim karticama imamo samo mobitele?
Donosimo načine na koje mobilna industrija planira promjeniti trgovinu:
Fokusirani potrošači
Mobilna industrija vješto je iskoristila popularizaciju interneta i spremno prihvatila geolokacijska rješenja koja genijalci diljem svijeta razvijaju kako bi privukli milijune korisnike. Isti ti korisnici imaju na raspolaganju moćan spoj- mobilne tehnologije, socijalnih mreža i lokalizirane tvrtke. Zamislite da sami odaberete trgovine koje želite posjećivati, oni su u mogućnosti ponuditi vam popust na vaš omiljen proizvod. Mobilna obavijest u obliku kupona koji preuzimate mobitelom, dopušta vam da se koristite popustima na koje ste ostvarili pravo. Mikrostranice svih trgovina na geolokacijskim stranicama poput najpoznatijih Foursquare i Gowalla ili euroverzije poput slovenske geolokacijske stranice odpiralničasi.si otvorene su trgovcima koji svoje ponude sami unose u obliku kupona, te ih korisnici jednostavno koriste kako bi došli do jeftinijih proizvoda i usluga.
„Socijalno trgovanje“
Socijalna trgovina pojavom Groupona postala je globani hit. Trgovine namjenjene grupnoj kupovini rastu kao gljive poslije kiše. Ništa nije čudno ukoliko znamo kakve profite ostvaruju tvrtke koje se bave grupnim prodajama, a istovremeno analize tržišta govore kako se još nalaze na samom početku. Grouponov šef mobilnog odjela Mihir Shar izjavio je da je krajem siječnja nakon 9 mjeseci na raspolaganju korisnicima preuzeto čak 5 milijuna iPhode i Android aplikacija. Stvaraju se baze potencijalnih klijenata za novi marketinški rat, zamislite da šetate ulicom i upisujete ime određenog lokala, a njegov konkurent vam za isti proizvod ponudi kupon s popustom.
Stvarna i virtualna kupovina
Kada ste na internetu surfajući za najpovoljnijim cijenama određenih proizvoda, kako kupujete stvarno ili virtualno? Dovoljno je jasno da su se načini kupovina i pretraga za proizvodima spojili u jedno te tako postali odličan alat koji nam može ponuditi i brzinu pretraživanja i povoljniju kupovinu. Jedino što nam može biti zanimljivije od toga je da sve to možemo raditi s našim mobilnim telefonima. Ponude i pozivnice koje trgovci mogu kreirati a mi korisnici kupiti preko mobitela spajaju stvarnu trgovinu i virtualnost u jedno.
Vaš mobitel – vaš identitet?
Mobiteli su nam već dugo prestali biti samo sredstvo za komunikaciju. Zamjenili su naše fotoalbume, naše dnevnike, naše glazbene datoteke i još mnoštvo toga. Vrlo skoro trebali bi zamjeniti i naše novčanike. Koliko će vremena proći da se mobilno plaćanje počne koristiti masovno nije nam poznato, međutim znajući kolika se dobit krije u mobilnom plaćanju i koliko „gladnih usta“ treba zadovoljiti (kartičari, banke, teleoperateri, trgovci,…) nemožemo biti optimistični, iako tehnologija je sve brža i brža pa uskoro bi trebali imati prva konkretna rješenja.