Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Ne odgovarajte na pitanja, pričajte priču

Prije razgovora za posao većina ljudi provodi vrijeme pripremajući se tako što proučavaju popis potencijalnih pitanja i odgovora. To je korisno, ali nije dovoljno.

Prije razgovora za posao većina ljudi provodi vrijeme pripremajući se tako što proučavaju popis potencijalnih pitanja i odgovora. To je korisno, ali nije dovoljno.

Stvar je u tome što poslodavci ne traže ‘točne’ odgovore na postavljena pitanja. Osim toga, zamka popularnih članaka (savjeta) leži u činjenici da su ih možda proučili i drugi kandidati, što znači da nekoliko vas može ponuditi identične odgovore na isto pitanje ukoliko se slijepo držite preporuka, prenosi MojPosao.

Stoga, koliko god bilo korisno proučiti pitanja koja se mogu pojaviti na razgovoru za posao te usvojiti dio ponuđenih odgovora, nemojte stati samo na tome.Razgovor, a ne ispitivanje

Razgovor za posao s razlogom sadrži riječ ‘razgovor’. Ako želite prekinuti ‘pitanje – odgovor’ ciklus, trebali biste spomenuti neke zanimljive informacije koje će sugovornika motivirati da vam postavi podpitanje ili da se nadoveže na vašu priču nekim svojim iskustvom. Kako biste to uspjeli, za početak ćete morati ponuditi nešto zanimljivije od informacija koje su već vidljive iz vašeg životopisa.

Pričanje priče

Već iz svakodnevnih razgovora s ljudima nije teško uočiti koliko su priče i anegdote važne za vođenje zanimljivih razgovora. Osim toga, poruka koju želite poslati do vaših će sugovornika najbolje doprijeti ako je uobličite u kratku priču. Priče se pamte, činjenice se lako zaborave. Zbog toga će neki proizvod ili ideju bolje prodati priča nego niz pobrojanih činjenica, koliko god vjerodostojne bile.

Teško? Nimalo!

 

Kad bolje promislite shvatit ćete da zapravo cijeli život pričate priče. Prepričavate anegdote s prijateljima, pričate priče djeci prije spavanja itd. Razgovor za posao samo je još jedna prilika za to.

Kako pričati priču

 

Priča mora imati jasan uvod, sredinu i završetak to jest, zaključak. Ne smije biti preduga jer će postati dosadna. U razgovoru za posao, svaka priča dulja od jedne minute vjerojatno ne bi bila poželjna.

 

Priča ne mora imati previše detalja, ali mora imati zanimljive elemente, koji će zadržati pažnju vašeg sugovornika. On želi doznati nešto o vama. Kako razmišljate, na koji način reagirate u određenim situacijama, kako dolazite do ideja i ostvarujete rezultate.

 

Iako je ponekad teško opustiti se pred nepoznatim sugovornikom, to nije razlog da ne pokušate s njim ugodno popričati. Kako biste to uspjeli, podjednako je važno slušati što sugovornik govori. Pažljivo slučajte pitanja. Nemojte samo grčevito razmišljati o tome što ‘morate’ odgovoriti ili pokušavati pogoditi koje će biti sljedeće pitanje. Takav pristup čini vas napetima i dekoncentriranima. Osim toga, može se dogoditi da potpuno promašite odgovor, jer ste previše opterećeni vlastitim nastupom da biste se uopće i mogli koncentrirati na ono što vam sugovornik govori. Nemojte da se to dogodi.

 

Dobre prilike za dobre priče:

Priča o vama

 

“Recite mi nešto o sebi” zaista je pitanje koje možete očekivati na razgovoru za posao. Osim što ćete ukratko ispričati odakle ste, koju ste školu završili i što ste po zanimanju, možete dati kratak pregled svoje dosadašnje karijere i pritom već kroz priču naglasiti poslove koje ste posebno voljeli raditi. Na taj način i sami sugovorniku dajete ideju koje bi vam dodatno pitanje mogao postaviti što znači da imate djelomičnu kontrolu i možete usmjeravati razgovor prema onoj temi o kojoj možete reći puno dobrih i pozitivnih stvari. A svi znamo da je pozitivno izjašnjavanje o bivšim poslovima i poslodavcima poželjno.

Priča o zaradi/uštedi novca

 

Ako ćete dobiti posao, to će biti djelomično i zbog vaše sposobnosti da poslodavcu priskrbite ili uštedite novac. Možda se niste bavili finacijama, ali sigurno ste na bivšim poslovima svojim šefovima priskrbili znatne uštede kada ste ponudili da ćete odraditi neki zadatak ili dali prijedlog pomoću kojeg je pojednostavljen neki segmet poslovanja.

Rad u timu

 

Sposobnost rada u timu uvijek će biti važan dio posla. Iako je ‘timski rad’ pojam koji se polako pretvorio u frazu, možete mu dati smisao, ako ga popratite nekom svojom zanimljivom pričom.

Marljivost

 

Problem koji mnogi ljudi imaju leži u činjenici da ne vole pričati o sebi ili svojim postignućima jer misle da je to ‘umišljeno’ ili ‘hvalisanje’. Ako je to i vaše mišljenje, morate se pod hitno osloboditi te predrasude. Potpuno je normalno da ste ostvarili neka postignuća i nema ničeg lošeg u tome da ih podijelite sa svojim sugovornikom. Ne zaboravite, razgovor za posao je vaša prilika za promociju – ovdje nema nikoga tko će vas hvaliti, sve što je vrijedno spomena morate istaknuti sami.

Česta promjena posla

 

Prirodno je da mladi ljudi češće mijenjaju poslove, ali svaka promjena ima svoj razlog. To nije uvijek ili nužno ‘loš šef’, zar ne? Promislite o razlozima koji su vas motivirali da promijenite posao ili potražite bolji. Priču možete započeti prepričavanjem svega što ste na svom poslu naučili, kako vam je to proširilo vidike i motiviralo vas da potražite nešto drugo. Svaki odgovor je dobar, dokle god ga znate zanimljivo opisati i kvalitetno argumentirati.

Izazovi

 

Na poslu provodimo veći dio dana pa ipak, ljudi će znati manje pričati o dojmovima koje je na njih ostavio posao nego film koji su nedavno pogledali u kinu. To je nešto što biste morali promijeniti. Posao na kojem ste proveli puno vremena sigurno je bio prepun priča i izazova s kojima ste se susretali. Umjesto da cijelo vrijeme potrage za poslom budete fokusirani na prijave i razgovore za posao, promislite malo o poslovima koje ste radili do sada. Sigurno imate lijepih uspomena, postignuća kojima se ponosite i koja su vas učinila zrelijom osobom. Sve su to priče koje bi vaš budući poslodavac sa zanimanjem poslušao – to je ono što će vam dati karakter kao kandidatu, a ne opis poslova pobrojan u CV-u.

Cilj svake priče

 

Svaka priča mora o vama poslati nekoliko poruka: kakve ste korake poduzeli, koje ste vještine savladali i kakav ste rezultat ili uspjeh postigli. Ova tri elementa usko su povezana i svaka priča koju pričate morala bi istaknuti upravo to.

 

Nemojte čekati sljedeći poziv na razgovor kako biste tek tada isprobali vještinu pričanja priča. Promislite kod kuće o svemu dobrom što možete spomenuti. Napravite kratke zabilješke.

 

Kandidati prije razgovora za posao često promišljaju o sebi i svojim vještinama i kakve će odgovore ponuditi tijekom intervjua. Imajte na umu da će te vještine jasnije doći do izražaja ako ih stavite u kontekst poslova koje ste do sada radili tj.ako ih prezentirate kroz priče i anegdote.

 

Na taj način i vaš će ispitivač dobiti jasniju predodžbu o tome tko ste vi zapravo – kvaliteta dobre priče, s radnjom i drugim likovima, leži u činjenici da ona ističe naše vrline puno jasnije nego kada te iste vrline pokušamo opisati.

 

Izvor: The Undercover Recruiter

 


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.