Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Kuponska prodaja

Kuponska prodaja jedan je od najčešćih oblika internetske prodaje. Prvi put se pojavljuje u SAD-u 2004. godine, a u RH ovaj oblik prodaje se prvi put pojavio 2010. godine, te od tada do danas ima više od 50 prisutnih kuponskih ponuđača.

Kuponska prodaja jedan je od najčešćih oblika internetske prodaje. Prvi put se pojavljuje u SAD-u 2004. godine, a u RH ovaj oblik prodaje se prvi put pojavio 2010. godine, te od tada do danas ima više od 50 prisutnih kuponskih ponuđača.

Kuponska prodaja oblik je trgovine gdje se internetom prodaju kuponi s određenim popustom na reklamirane proizvode i/ili usluge u ograničenom vremenskom razdoblju uz uvjet minimalnog broja prodanih kupona.

Sudionici u kuponskoj prodaji

Sudionici u kuponskoj prodaji su:
• kuponski prodavatelj (prodavatelj kupona)
• prodavatelj dobara i usluga (prodavač, partner)
• kupac ponuđenih dobara i usluga (kupac kupona)

Kuponski prodavatelj je porezni obveznik koji je registriran za promidžbu internetom čija je osnovna djelatnost najčešće promidžba proizvoda i usluga na vlastitom portalu. On najčešće nastupa u ime i za račun prodavatelja dobara i usluga te ostvaruje prihod s osnove provizije koju naplaćuje od prodavatelja dobara i usluga (partnera).

Prodavatelj dobara i usluga (partner) je poduzetnik koji nudi prodaju svog asortimana proizvoda (usluga) putem kuponskog portala kod kuponskog prodavatelja.

Kupac kupona je fizička ili pravna osoba koja kupnjom kupona odabire proizvod ili uslugu koje će preuzeti ili realizirati u dogovorenom roku. U trenutku kada kupac preuzima proizvode ili konzumira usluge, on ih plaća kuponom, a ne novcem.

Poslovanje u kuponskoj prodaji

Kod kuponske prodaje važnu ulogu ima Ugovor o promotivnoj prodaji koji se sklapa između kuponskog prodavatelja i partnera te definira njihova prava i obveze. Ovaj ugovor najčešće sadrži sljedeće elemente:

– osnovne podatke kuponskog prodavatelja i partnera,
– opis ponude koja će se oglašavati,
– osnovne uvjete ponude: minimalna količina, cijena, uvjeti isporuke, načini plaćanja,
– mjesto pružanja usluge,
– rok isteka kupona,
– način rezervacije za korištenje uslugom ili preuzimanje robe,
– postupanje s neiskorištenim kuponima,
– sve ostale odredbe prema dogovoru sudionika.

Kuponski prodavatelj oglašava dobra i usluge partnera te ako se kupac odluči za kupnju, i pritom uplati sredstva na račun kuponskog prodavatelja, kupcu se dostavlja kupon kojim se potvrđuje kupnja proizvoda/usluge. Kuponski prodavatelj dužan je naplaćena sredstva doznačiti partneru. Zarada kuponskog prodavatelja očituje se u računu za proviziju i promidžbene usluge. Provizija može biti ugovorena u postotku od vrijednosti prodanih kupona ili u apsolutnoj svoti po prodanom kuponu.

Partner je za isporučena dobra/obavljene usluge obvezan kupcu izdati račun koji se zatvara uplatom od kuponskog prodavatelja (ne izravno od kupca jer je kuponski prodavatelj prilikom izdavanja kupona već izvršio naplatu od kupca).

Kada kupac preuzme dobra ili konzumira usluge, plaća ih već prije plaćenim kuponom.

Sljedećom slikom ukratko se predočuje kako funkcionira kuponska prodaja:

Izvor: časopis RRIF

Porezni tretman usluge provizije

Usluge provizije za posredovanje te promidžbene usluge koje nudi kuponski prodavatelj, usluge su koje su oporezive PDV-om po stopi od 25% ako se zaračunava kupcu poreznom obvezniku iz Hrvatske. Ukoliko se takva usluga pruža poreznom obvezniku iz zemlje članice EU ili iz treće zemlje, PDV se ne obračunava jer je riječ o prijenosu porezne obveze (reverse charge) i to je potrebno navesti na računu.

Ako je partner kojem se fakturira navedena provizija krajnji potrošač, tj. osoba koja nije porezni obveznik, PDV je potrebno obračunati po stopi od 25%.

Zaključak

Kuponska prodaja oblik je prodaje koji postaje sve popularniji u svijetu, a i u Hrvatskoj.

U poslovima kuponske prodaje vrlo je važno za sve sudionike, a posebice za kuponske prodavatelje i partnere, da se ažurno evidentiraju poslovni događaji kako bi se pravodobno i u ispravnim svotama evidentirali prihodi, PDV, potraživanja i obveze. To je posebno važno i dolazi do izražaja kod kuponskih prodavatelja koji rade s velikim brojem partnera.

______________________________________

Mazars Cinotti Audit, Mazars Cinotti Consulting i Mazars Cinotti Accounting su specijalizirana društva koja počivaju na principima profesionalnosti, te pružanja vrijednosti za novac našim klijentima.

Društva Mazars Cinotti su specijalizirana za pružanje revizijskih, poreznih, financijskih te računovodstveno – knjigovodstvenih usluga. Pokrivamo cijeli spektar usluga s navedenih područja te za iste posjedujemo potrebne licence te višegodišnje međunarodno i domaće iskustvo. Mazars Cinotti društva su članovi Mazars grupe. Mazars je međunarodna, neovisna organizacija specijalizirana u područjima poreza, revizije, računovodstva te pravnog i poslovnog savjetovanja (www.mazars.hr i www.mazars.com).

Tekstovi su informativnog karaktera te se isti ne bi trebali koristi za donošenje poslovnih odluka.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.