Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Koliko dizajn utječe na odluku o kupnji?

Sanja Rocco, viši predavač i pročelnica Katedre za marketing Visoke poslovne škole Zagreb te strastvena pobornica dizajna odavno je otkrila tajnu uspjeha, koju je sada odlučila podijeliti i s nama. Odrasla u domu jednog od najvećih marketinških stručnjaka – Fedora Rocca, naučila je važnost iskrenosti, interdisciplinarnosti te na svojim leđima osjetila da ‘vrijednosti ne padaju s neba, za njih se treba pomučiti’.

Na Visokoj poslovnoj školi Zagreb s pravom javnosti predajete nekoliko kolegija vezanih uz promociju proizvoda i dizajn. Koliko je bitan dizajn pri prodaji proizvoda?

Dizajn je danas u trendu – često se govori o modnom dizajnu, interijerima, dizajnerskim predmetima… i to je danas jedna od tema u svim medijima, a ne bi bila, kad ljude ne bi zanimala. Razmislite sami, koliko na vašu odluku o kupnji utječe dizajn? Na mene, recimo, utječe. A što je u stvari dobar dizajn? To je u jednakoj mjeri estetska vrijednost – sklad i dopadljivost, kao i funkcionalnost, dakle lakoća upotrebe, ispunjavanje očekivanja koja kao kupac imate prema nekom predmetu. Drugim riječima, dobili smo i odgovor – dizajn se pokazuje kao vrlo bitan element prodaje, jer dobro dizajniran predmet neće biti samo lijep, nego i funkcionalan.

Mnogi kažu da su žene najveći potrošači. Kakav je utjecaj dizajna na žene, a kakav na muškarce?

Rekla bih da nema nekih rodnih razlika, kada govorimo o dizajnu. Muškarci su, na primjer, vrlo zahtjevni kad razmišljaju o kupnji automobila, polažu pozornost na sitne dizajnerske detalje, koji omogućavaju udobnost i sigurnost, a onda možda u konačnici i društveni status koji stoji iza  neke poznate marke, no to već ovisi o osobnom sustavu vrijednosti. Danas se podjednako dotjeruju, pronalaze osobni izričaj ili ‘stajling’, mlade žene, kao i muškarci. Tako da bih rekla kako dizajn ima jednak utjecaj na oba spola, samo su u pitanju možda različiti interesi, potrebe i prioriteti.

Sanja Rocco

Koliko je vaš otac, poznati marketinški stručnjak, utjecao na vaš osobni razvoj i je li vas naučio nečemu što biste posebno izdvojili?

Moj je otac, naravno, odigrao veliku ulogu u mojem osobnom razvoju. Slične smo naravi, tako da smo bili jako vezani. U početku me ekonomija, te marketing, kao područje njegovog posebnog interesa, nisu zanimali, pa sam kao studij odabrala arhitekturu. No, zapravo sam o marketingu puno slušala kod kuće. Kasnije sam spletom okolnosti postala grafički dizajner, čime sam se bavila dugi niz godina i uživala radeći kreativne projekte. Često mi je govorio kako bi marketing bio dobra nadgradnja. I na kraju sam ga poslušala. Mislim da nisam pogriješila. Danas je moje područje interesa dizajn menadžment, dakle spajam dvije discipline kojima se bavim i koje poznajem. Što bih posebno izdvojila kao njegovo nasljeđe? Otac me naučio da budem iskrena u komunikaciji, što ljudi ponekad i ne cijene, radije slušaju ono što žele čuti. Osim toga, bio je pobornik interdisciplinarnosti, u koju i ja duboko vjerujem. U Hrvatskoj ima premalo sluha za interdisciplinarne projekte.

Visoka poslovna škola Zagreb s pravom javnosti, ima jedinstveni preddiplomski stručni studij marketinga i komunikacija. Kako gledate na razvoj ovih disciplina u Hrvatskoj?

Marketing i komunikacije su dvije usko vezane discipline, što je ovaj naš program i prepoznao. Nijedan poduzetnik, mali ili veliki, ne može napredovati ako se ne zna izraziti – jasno postaviti i predstaviti svoje ciljeve – kako svojim klijentima i široj javnosti kojoj se obraća putem raznih medija i uz pomoć raznih alata, tako i svojim vlastitim zaposlenicima. U praksi se ove dvije discipline često, rekla bih čak nasilno razdvajaju. Postoje marketinški odjeli i odjeli za odnose s javnošću, a među njima zna vladati i rivalitet. No bez njihove uske, svakodnevne suradnje i koordinacije svih aktivnosti, koje također trebaju biti ugrađene u sve ostale aktivnosti poduzeća, neće biti sreće i uspjeha.

Koju svoju odluku, postupak ili projekt smatrate zaslužnim za uspjeh? Je li doista put do prosperiteta prepun odricanja?

Uh, ne znam što bih odgovorila. Svaka osoba se nalazi u nizu situacija kad mora donijeti neke odluke, koje će joj kasnije možda preusmjeriti život. Koji put znamo što će nam te odluke donijeti, a koji put  baš i ne. Nisam osoba koja daleko planira. Više sam intuitivne naravi. Tako sam i odlučivala u životu. No nijednu odluku ne bih mijenjala. Mislim da iza ozbiljnog prosperiteta, osobnog razvoja uvijek stoji uporan rad. Trajne vrijednosti ne padaju s neba, za njih se treba pomučiti.

Kojim se svojim projektom posebno ponosite?

Pa, izdvojila bih našu prvu znanstveno-stručnu konferenciju koja nije moj projekt, nego samo moja ideja. Međutim, kolegice i kolege su predložili da nosi ime mojeg oca, kao prvog dekana Visoke poslovne škole Zagreb, što za mene i moju obitelj ima posebno značenje. U organizaciju je čitava ekipa škole uložila velik trud, ali je rezultat bio sjajan.  Dobili smo pohvale mnogih sudionika, kao i naših stranih gostiju. To me ispunilo osjećajem zadovoljstva.

Naslovna fotografija: Sanja Rocco u društvu Kreativnog odjela Visoke poslovne škole Zagreb koji je aktivno sudjelovao u organizaciji konferencije.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.