Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

EU fondovi

Kesić-Šapić: Poduzetnici pripremite se za poslovanje na tržištu od 500 milijuna kupaca

Tajana Kesić-Šapić Direktorica Centra za poduzetništvo, inovacije i tehnološki razvoj pri HGK i bivša državna tajnica za poduzetništvo u Ministarstvu gospodarstva objašnjava čitateljima Profitiraj.hr kako će lakše doći do sredstava iz EU fondova.

Tajana Kesić-Šapić Direktorica Centra za poduzetništvo, inovacije i tehnološki razvoj pri HGK i bivša državna tajnica za poduzetništvo u Ministarstvu gospodarstva objašnjava čitateljima Profitiraj.hr kako će lakše doći do sredstava iz EU fondova.

Profitiraj.hr: Na čemu će se bazirati i kako će raditi novoosnovani centar koji vodite? Što će konkretno ponuditi poduzetnicima?

T. Kesić-Šapić: Rad novoosnovanog Centra će se bazirati na implementaciji politika razvoja malog i srednjeg poduzetništva. Implementacija znači provođenje svih onih mjera kojima želimo; potaknuti poduzetnički način razmišanja (kroz implementaciju cjeloživotnog obrazovanja) , potaknuti otvaranje novih tvrtki (kroz edukaciju poduzetnika početnika, testiranje poduzetničkih ideja…), promovirati inovativne ideje i tvrtke, raditi na udruživanju tvrtki u klastere te raditi na njihovoj promociji. Nadalje rad Centra je i usmjeren na praćenje i davanje mišljenja vezano uz Zakonodavnu regulativnu vezanu uz poduzetništvo kako U RH tako i na EU zakonodavstvo jer kao članica Eurochambes-a imamo tu mogućnost.

Sustavno pratimo natječaje za bespovratna sredstva koja objavljuju pojedina ministarstva i obavještvamo o istom naše članice kao što im i pomažemo pri samim aplikacijama. Isto tako reagiramo na uočene nelogičnosti pojedinih najtečaja i pokušavamo graditi partnerski odnos sa svim institucijama koje potiču poduzetništvo. Sudjelujemo u međuresornim skupinama u izradi strategija kao što je npr. Strategija razvoja poduzetništva i Nacionalne strategije inovacija. Želja nam je da se glas naših članica čuje i da im pomognemo u ostvarivanju njihovih interesa.

Profitiraj.hr: Gdje i kako poduzetnici uz pomoć HGK-ovog centra mogu doći do dodatnih sredstava za financiranje?

T. Kesić-Šapić: Centar pravodobno pruža informacije o svim novim natječajima za bespovratna sredstva na koje se poduzetnici mogu javiti u RH i pomaže im savjetima oko pripreme dokumentacije. Isto tako organiziramo poduzetnicima sastanke sa poslovnim bankama, HBOR-om , Hamagom a vezano uz financiranje njihovih poslovnih ideja. U suradnji sa našim HGK EU Centrom i EEN-om pomažemo poduzetnicima u informacijama o EU projektima kao i pronalaženju inozemnih partnera. Dovoljno je da nam se jave mailom ili telefonom i naši djelatnici će im odgovoriti ili pisanim putem ili organizirati sastanak ovisno o problemu. Osobno volim porazgovarati sa svakim poduzetnikom jer neke stvari se teško mogu možda opsati u mailu ili telefonom. Osobni pristup svakom poduzetniku naš je cilj.

Profitiraj.hr: Vaša ocjena trenutnog stanja po pitanju iskorištenosti EU fondova od strane hrvatskih poduzetnika?

T. Kesić-Šapić: Do sada još nije krenula implementacija IPA 3C programa koji je namijenjen malom i srednjem poduzetništvu, još uvijek je faza evaluacije a zatim kreće drugi krug prijava. Prema informacijama kojima raspolažemo velik je broj zaprimljenih zahtjeva u odnosu na sredstva pa prema tome mogu zaključiti da interes postoji no faza implementacije je druga priča. Iz iskustva iz Iparda i drugih projekata mogu reći da je najveći problem upravo implementacija jer se sve mora utrošiti sukladnu potpisanom ugovoru a naši poduzetnici još uvijek nisu naviknuli na takve procedure (ovdje ne mislim da bi netko to zloupotrijebio nego npr. Dobavljači se obvežu da će implementirati opremu koja je proizvedena u EU a onda stave neke šarafiće koji su proizvedeni u Kini, nakon kontrole provedbe i ugrađenog materijala kontrolori utvrde da nije sve po proceduri i na kraju ispašta poduzetnik koji možda nije niti znao u ovom primjeru porijeklo tih sitnih dijelova)… Hoću reći potrebna je maksimalna educiranost i ozbiljnost i od strane poduzetnika i svih u lancu koji učestvuju u implementaciji projekta za koji su dobivena sredstva jer poduztenik prvo mora sve isfinancirati da bi dobio povrat i ukoliko nije sve kako treba financijska konstrukciija se ne zatvara.

Kako bi pomogli našim poduzetnicima da uopće prepoznaju da li se uklapaju u projekt i imaju li šanse Centar za EU na čelu sa kolegicom Gelo pripremio je tzv. Check liste i za Ipard i za Ipa 3c na osnovu kojih svatko može vidjeti i izračunati da li je njegov projekt uopće prihvatljiv za prijavu. Obrasci su dostupni na stranicama HGK.

Profitiraj.hr: Što hrvatske poduzetnike očekuje ulaskom u EU? Bez kojih vještina i znanja neće moći izdržati na tržišnoj utakmici?

T. Kesić-Šapić: Domaći poduzetnici moraju se pripremiti za poslovanje na tržištu od 500 milijuna potencijalnih kupaca i na konkurenciju iz svih članica EU. Prilagodba naših poduzeća konkurenciji iz EU bit će lakša u onoj mjeri u kojoj se na domaćem tržištu prethodno suoče s uvjetima poslovanja budućega zajedničkog tržišta. Premda hrvatski građani i poduzetnici imaju velika očekivanja od ulaska Hrvatske u Europsku uniju, još uvijek ima prostora za poboljšanje rada na stvarnoj prilagodbi domaćeg gospodarstva koje bi uskoro trebalo postati dio zajedničkog europskog tržišta, na kojem vladaju neuporedivo teža pravila igre, prejaka konkurencija i niske državne subvencije. Hrvatske tvrtke su male i puno napora će trebati uložiti u inovativnijii pristup i istraživanje što bi mogli ponuditi europskom tržištu. Obrtništvo, malo i srednje poduzetništvo ključni su izvor radnih mjesta, dinamike poslovanja i inovativnosti, a cilj države mora biti osigurati malom poduzetništvu najbolje moguće uvjete poslovanja. Zahtjevi tržišta se mijenjaju i potrebna ja stalna prilagodba novim tehnologijama i željama potrošača. Nove poslovne prilike na ogromnom EU tržištu, jeftiniji i brži pristup financijskim sredstvima, nove tehnologije i znanje te velike mogućnosti u susjednim regijama za naše obrtnike i poduzetnike veliki su izazov ali i prijetnja jer bez usklađivanja sa EU standardima, razvojem inovativnih proizvoda i usluga te umrežavanjem neće moći ostvariti svoje poslovne prilike.

Upravo u svim ovim segmentim HGK ulaže velike napore kako bi poduzetnike pripremila za novu tržišnu utakmicu.

Profitiraj.hr: Vaše prognoze hrvatskog poduzetništva u sljedećih godinu dana?

T. Kesić-Šapić: Uz ostvarenje velikih investicija koje bi angažirale domaće malo i srednje poduzetništvo i obrtništvo te provođenje reformi u smjeru olakšavanja poslovanja i snižavanja troškova poslovanja kao i rješavanja pitanja likvidnosti i financiranja malog i srednjeg poduzetništva očekujem lagani oporavak. Hrvatski poduzetnici tijekom 2013. godine moraju razviti svoje kapacitete – idejne, strateške i poslovne, te moraju biti spremni na naporan rad tijekom kojeg će se morati iznova dokazati i kupcima i poslovnim partnerima i novim susjedima iz EU.

Profitiraj.hr: Koje fondove najviše mogu koristiti? Gdje mogu naučiti kako?

T. Kesić-Šapić: Predpristupni fondovi bili su uglavnom usmjereni ka jačanju institucija tako da su EU projekti namijenjeni malim i srednjim poduzetnicima limitirani. Oni projekti na koje se mogu javiti poduzetnici su trenutno vezani uz ranije spomenuti IPARD i IPA 3c (vrlo mala sredstva) te CIP (koji je projekt Zajednice i poduzetnici se javljaju direktno na EU natječaj). Značajnija sredstva i projekte namijenjene malom i srednjem poduzetništvu očekujemo ulaskom RH u EU slijedeće godine kada će nam se otvoriti strukturni fondovi. HGK redovno održava seminare i edukacije vezane na EU fondove našim članicama putem Županijskih komora a za slijedeću godinu pripremamo čitav niz edukacija vezano uz strukturne fondove i aplikacije na iste.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.