Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Kada neslana šala o nadređenome na Facebooku postane tužba ili otkaz…

U posljednje vrijeme nerijetke su situacije u kojima se poslodavce potiče (iako to rade i samoinicijativno) da poduzmu pravne korake protiv zaposlenika koji ih ocrnjuju putem društvenih mreža, naročito Facebooka. Nekima se to čini previše dramatičnim, ali mnogi će se zapitati ima li smisla, realno gledajući, sjediti prekrštenih ruku dok radnici narušavaju ugled tvrtke?

U posljednje vrijeme nerijetke su situacije u kojima se poslodavce potiče (iako to rade i samoinicijativno) da poduzmu pravne korake protiv zaposlenika koji ih ocrnjuju putem društvenih mreža, naročito Facebooka. Nekima se to čini previše dramatičnim, ali mnogi će se zapitati ima li smisla, realno gledajući, sjediti prekrštenih ruku dok radnici narušavaju ugled tvrtke?

Moć društvenih servisa vrlo dobro je poznata pa se spomenuti problem možda ne bi smio smatrati bezazlenim. Važno je napomenuti da se ovdje ne radi o tvrtkama, na primjer iz Hrvatske, koje svojim radnicima ne isplaćuju plaće mjesecima i ne uplaćuju doprinose godinama. Ocrnjivanje takvih tvrtki i poslodavaca na Facebooku bila bi premalena kazna. Ovdje se radi o normalnim tvrtkama koje posluju uredno i korektno a koje su redovita tema rasprava na društvenim servisima.

U čemu je problem? Sloboda govora i pravo na mišljenje vrlo su delikatna pitanja podložna vlastitim interpretacijama svakog pojedinca. S druge strane, nečiji ugled, bilo da se radi o poslovnoj ili fizičkoj osobi, također je, u kontekstu društvenih normi, nepovrediva stavka. I tu dolazi do konflikta. Evo jednog primjera iz Novog Zelanda.

Poslodavci trebaju reagirati

David Lowe, jedan od odgovornih službenika iz Udruženja poslodavaca i obrtnika kaže da ta organizacija svakodnevno zaprima pozive od strane tvrtki koje su pronašle ocrnjavajuće primjedbe o sebi na Facebooku, najčešće od strane vlastitih zaposlenika. Lowe smatra da poslodavci ne bi trebali samo stajati i gledati kao im se narušava ugled obzirom da su društvene mreže iznimno moćan medij koje koristi velik broj ljudi. „Kad imate na stotine ljudi koji to (loše primjedbe, op. a.) čitaju, onda vam je ugled sigurno narušen”, rekao je Lowe za TV ONE. Prema njegovim riječima, u samo nekim od slučajeva za koje on zna zaposlenici i ostali korisnici Facebooka znali su šefove nazivati pogrdnim nazivima, a isto je stvar i kad su pitanju i njihovi radni kolege. „Kad imate neki problem, rješavajte ga na radnom mjestu, a ne tamo gdje o njemu može čitati 400 ljudi,” kaže Lowe.

Dobila otkaz zbog Facebooka

On dodaje da poslodavci imaju puno pravo poduzeti nešto kad im je ugrožen ugled zbog komentara na internetu. Iako upotreba društvenih mreža u tom kontekstu nije precizno definirana u zakonskim okvirima gotovo nigdje u svijetu, na sudu na Novom Zelandu je trenutno aktualan jedan slučaj u kojemu je 22-godišnja Alana Adams dobila otkaz pri Wellington Free Ambulanceu zbog pogrdnih komentara razmijenjenih s radnim kolegom na Facebooku. Adams je mjerodavnim tijelima pokušala objasniti da se radilo o sitnoj prepirki na prijateljskoj razini. Predstavnici Wellington Free Ambulancea bit će saslušani već narednog tjedna zbog uručenja otkaza mladoj i sada već bivšoj zaposlenici.

Sindikati – svatko ima pravo kritizirati poslodavca

S druge strane, glasnogovornik Sindikata inženjerstva, tiska i obrtništva odvjetnik Greg Lloyd tvrdi da poslodavci nemaju pravno uporište za takve poteze.

– Najveća je zabrinutost oko toga što se ulazi u privatni život ljudi, – kaže Lloyd.

On kaže da svatko ima pravo kritizirati poslodavca bez obzira na to što su se sfere javne rasprave proširile, misleći pritom na sam auditorij komentatora i na sredstva, odnosno Internet i ostale medije. Ipak, misli da je bolje da se zaposlenicima savjetuje da se ponašaju na način koji neće isprovocirati poslodavca.

metro-portal.hr


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.