Naslovnica

Nalazite se ovdje: Naslovna > Izdvojeno, Novosti > Gradski bicikli iz inkubatora! Osječani testiraju novu gradsku uslugu



Korisni kalkulatori

Dionice

Rast Pad Promet
Ticker Zadnja Promjena
ATGR-R-A 630,00 +5,61
ERNT-R-A 1.469,97 +2,77
JDPL-R-A 63,90 +2,73
IPKK-R-A 169,80 +2,63
ACI-R-A 3.340,00 +2,48
Ticker Zadnja Promjena
KTJV-R-A 16,23 -3,68
PBZ-R-A 510,10 -1,65
ULJN-R-A 51,00 -1,24
ZABA-R-A 37,20 -0,29
KOEI-R-A 650,00 -0,12
Ticker Zadnja Promet
HT-R-A 212,00 1.058,70
ADPL-R-A 117,00 602,19
ERNT-R-A 1.469,97 497,55
ADRS-P-A 272,97 454,82
ATGR-R-A 630,00 321,49

Izdvojeno

Sustav gradskog javnog biciklaGradski bicikli iz inkubatora! Osječani testiraju novu gradsku uslugu

Piše: Profitiraj.hr 12. 06. 2012.

Fotografija: MMreža

Nakon godinu dana razvoja prototipa sustava gradskog javnog bicikla poduzetnički inkubator Bios, od sredine ovog mjeseca, sedam će bicikala prepustiti građanima Osijeka na daljnje testiranje kroz javno korištenje, prenosi portal Poduzetnistvo.org.

Nakon godinu dana razvoja prototipa sustava gradskog javnog bicikla poduzetnički inkubator Bios, od sredine ovog mjeseca, sedam će bicikala prepustiti građanima Osijeka na daljnje testiranje kroz javno korištenje. Naime, Grad Osijek je u projekt pod nazivom BicOs, koji vodi i razvija poduzetnički inkubator Bios sa svojim partnerima, uložio 180.000 kuna. Voditelj projekta Bela Ikotić prisjeća se za Poslovni dnevnik:”Kad smo prije nekoliko godina tadašnji dogradonačelnik Osijeka a danas ministar graditeljstva i prostornoga uređenja Ivan Vrdoljak i ja došli na ideju pokrenuti sustav javnoga gradskog prijevoza biciklima, prvo smo tražili ponude iz inozemstva, iz zemalja koje takve sustave koriste godinama. No jedna stanica, koja sadrži bicikl, stalak za bicikl, elektroniku, odnosno sustav otključavanja i zaključavanja te softver koji sve to kontrolira i povezuje, košta oko 5000 eura. Zato smo odlučili sami razviti sustav kako bismo znatno smanjili troškove i omogućili građanima Osijeka implementiranje ovakvog sustava.

” Prvi prototip, kaže Ikotić, koštao ih je oko 1200 eura po stanici. Testirali su ga godinu dana kako bi prošao kroz sva godišnja doba i što više problematičnih situacija. “Prototip je imao dosta nedostataka. Bio je preglomazan pa smo ga smanjili, a unaprijedili smo i mehaničku bravu, plastične stalke koji nisu mogli izdržati previsoke ljetne temperature. Tako je nastao sadašnji prototip koji ima elektromagnetsku bravu, napredniji sustav komuniciranja i mnogo je jednostavniji za korištenje i održavanje”, kaže Ikotić i dodaje da su dodatno snizili troškove proizvodnje po stanici.Cjelokupni sustav Bios je razvio s osječkim tvrtkama među kojima Ikotić ističe Capriolo, koja je proizvela bicikle, i Adcon, mladu informatičku firmu koja je razvila softver.

“Jedan punkt s biciklima bit će u Tvrđi, staroj gradskoj jezgri u kojoj su brojne srednje škole, a drugi na glavnom trgu. Građani će moći koristiti bicikle nakon što potpišu opće uvjete korištenja prototipa javnih gradskih bicikala, na osnovu kojih će dobiti elektronsku karticu. Računalni sustav evidentirat će svako zaduženje i povrat bicikla u stanicu”, objašnjava Ikotić. Građani će sustav testirati do jeseni, kad će Bios izračunati projekciju troškova korištenja i održavanja sustava te ga predati gradu kao investitoru. “Ovakav sustav poznat je u mnogim zemljama Europe. Uz članarine, financira se i oglašavanjem na biciklima te stanicama za njihov prihvat. Uz ekonomske razloge pokretanja projekta, želimo povećati i svijest o zdravijem prijevozu te potaknuti korištenje alternativnih načina prijevoza”, zaključuje Ikotić.

 

Poslovni.hr/Poduzetnistvo.org

Tagovi: bicikli, bicos, BIOS, grad osijek, poduzetnički inkubator, projekt

Pošalji članak: Facebook Twitter Croportal digg Reddit del.icio.us

Nema komentara

Komentiranje članka

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni.


PRIJATELJI:limun.hrlider.hrezadar.hrwebgradnja.hr1klik.hrcrckarije.comagenti.hr/

PARTNERI:infopunkt.tvshe.hrzagreb.hrhi-tech.hrstrateskiplan.hr