Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Bespovratne potpore za ulazak u franšizno poslovanje

Franšizno poslovanje u Hrvatskoj prisutno je već četrdesetak godina, ali unatoč tome još nije, kao u Europi i svijetu, opće prihvaćen model poslovanja i ulaska u poduzetništvo.

Franšizno poslovanje u Hrvatskoj prisutno je već četrdesetak godina, ali unatoč tome još nije, kao u Europi i svijetu, opće prihvaćen model poslovanja i ulaska u poduzetništvo.

No, ove je godine po prvi put temeljem suradnje nacionalne franšizne udruge i Ministarstva poduzetništva i obrta u okviru plana “Poduzetnički impuls” pokrenut i pilot projekt “Franšizno poslovanje” u sklopu kojeg se dodjeljuju bespovratne potpore za ulazak u franšizno poslovanje. To bi mogla biti prekretnica za franšizno poslovanje u Hrvatskoj, ističe u razgovoru za Hinu predsjednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje u Hrvatskoj Liljana Kukec uoči 7. po redu međunarodnog franšiznog foruma koji će se u Zagrebu u organizaciji te udruge i Veleučilišta Vern održati sredinom ovog tjedna.

Ministarstvo je za potpore kroz pilot projekt “Franšizno poslovanje” predvidjelo ukupno milijun kuna, a za korisnike minimalna potpora može biti 25 tisuća kuna, dok je maksimalna 150 tisuća kuna. Očekujući da za franšizno poslovanje u Hrvatskoj dolazi bolje vrijeme, Kukec naglašava kako bi tome, osim potpora Ministarstva, mogao pridonijeti i ove godine pokrenut kolegij Franšizno poslovanje u sklopu studija Ekonomija poduzetništva na Vernu. Slabije prihvaćanje modela franšiznog poslovanja u Hrvatskoj objašnjava općenito još slabom razvijenošću poduzetništva, sporim i neučinkovitim pravnim sustavom koji tako teško može zaštiti prava primatelja i davatelja franšize, kao i nedovoljnim znanjem institucija, banaka, konzultanata i šire javnosti o tom načinu poslovanja.

Ipak, situaciju u tome u Hrvatskoj, iako je daleko ispod razine zemalja EU-a, SAD-a i drugih, ocjenjuje relativno dobrom, jer, po procjeni Udruge, u Hrvatskoj trenutno radi oko 170 franšiznih brendova na oko 950 prodajnih mjesta koji zapošljavaju oko 17 tisuća ljudi.Za veličinu hrvatskog tržišta to je, kaže, vrlo zanimljiv broj, kao i to što se to tržište polako, ali ipak razvija i raste u broju franšiznih koncepata koji ulaze u zemlju, ali i u broju domaćih tvrtki koji se odlučuju za taj način poslovanja što im pomaže i u povećanju konkurentnosti.

Ono što zabrinjava je što se u gotovo svim europskim zemljama odnos između domaćih i stranih brendova kreće oko 50 posto, dok je u Hrvatskoj odnos domaćih prema stranim brendovima 20 prema 80 posto. U Italiji je to primjerice dignuto na čak 96 posto u korist njihovih brendova, u Francuskoj iznosi 88 posto, Poljskoj 72 posto, Njemačkoj 80 posto, a u susjednoj Sloveniji 50 posto.

Nizak postotak hrvatskih franšiznih brendova na domaćem tržištu objašnjava nedovoljnom informiranošću domaćih tvrtki o tom poslovanju pa se slabije i odlučuju na taj način širiti poslovanje, a svemu bi, smatra, pomoglo istraživanja čiji bi rezultati pridonijeli boljem sagledavanju stanja i koji bi bili temelj za jači razvoj, bolju potporu institucija i veću angažiranost banaka u Hrvatskoj za taj segment.

Naglašava i da franšizno poslovanje osim brzog širenja i sigurnosti podjele rizika davatelja i primatelja franšize omogućava i lakši ulazak novih aktera u poduzetništvo, a kada se tome dodaju velike mogućnosti novog zapošljavanja i održanja postojećih radnih mjesta i prihoda, Kukec drži da ima puno razloga za jače angažiranje svih institucija u promociji i potpori takvog poslovanja jer sigurno pridonosi jačanju gospodarstva.

Dobro bi došlo i kreiranje nacionalnog plana razvoja franšiznog poslovanja u sklopu kojeg bi se stvorili registri franšiza prisutnih u Hrvatskoj, zakonske regulative za to poslovanje, što ima većina zemalja EU-a, ali i kreditni poticaji te edukacija na svim razinama

Hina/Lider


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.