Čitava industrija razvila se oko novih smartphonea. Samo iPhone ima preko 140.000 aplikacija od kako je Apple omogućio „vanjskim“ programerima prodaju aplikacija na svom Apps Storeu. A BlackBerry, Nokia, Samsung i Microsoft ne planiraju stajati sa strane.
Cijela vojska programera zapošljava se samo s jednom svrhom – izmisliti i plasirati novi, šareniji, otkačeniji app. Aplikacije su jeftina zabava – koštaju nekoliko dolara, a postoje i tisuće besplatnih verzija. Ipak, ovo tržište zlata vrijedi. Prema istraživanju američke oglašivačke kompanije AdMob tržište Appsa u ovoj godini vrijedit će 2,5 milijarde dolara.
Božanstvo u džepu
Aplikacije nude sve – zabavu, informacije, korisne alate… A netko na svemu tome dobro zarađuje! Jedan od tih „milijunaša preko noći“ je Dave Castelnuovo. Njegov „Pocket God“ za iPhone najprodavanija je igrica u povijesti aplikacija. Downloadana je preko 2 milijuna primjeraka, po cijeni od 99 centi.
Sličnih priča ima na tisuće. Programeri „iz garaže“ mogu zaraditi milijune – aplikacija samo treba biti dovoljno kreativna jer konkurencija je svakim danom sve brojnija.
Kompjutori za Appse?
Postoji i druga strana priče. Stručnjaci upoznati s ovim tržištem upozoravaju kako je ono u mnogo čemu prenapuhano. Pitanje je naime koliko su appsi samo pitanje hita, pomodnog hira, koji će proći jednako kako se i pojavio. Tržište će se profilirati pa će tako ostati aplikacije koje su korisne, dok će se broj ostalih značajno smanjiti.
Velikani industrije, prije svega Apple čini se razmišlja dva koraka unaprijed. Njihov novi proizvod iPad, zbog veličine ekrana i mobilnosti već je proglašen „savršenom apps konzolom.“ Kompjutorska industrija očito je našla novo zlatno jaje. I ne namjerava ga samo tako prepustiti zaboravu.