Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Analiza statistike rasta prodaje automobila – generator država, a ne bolji standard!

Premijerkina izjava kako „Hrvati bolje žive, jer je kupnja automobila porasla“ zaparala je uši mnogim građanima koji su tih dana ostali bez posla, ili već mjesecima ne mogu naći posao i obijaju vrata HZZ-a. U svrhu objektivnog istraživanja, nabavili smo podatke o nabavi vozila iz Ureda za središnju nabavu. U nastavku slijedi analiza kupovine automobila u siječnju i veljači…

Premijerkina izjava kako „Hrvati bolje žive, jer je kupnja automobila porasla“ zaparala je uši mnogim građanima koji su tih dana ostali bez posla, ili već mjesecima ne mogu naći posao i obijaju vrata HZZ-a. U svrhu objektivnog istraživanja, nabavili smo podatke o nabavi vozila iz Ureda za središnju nabavu. U nastavku slijedi analiza kupovine automobila u siječnju i veljači…

U Hrvatskoj je u prva dva mjeseca 2011. godine registrirano 6652 novih automobila, što je 19,75 posto više u odnosu na prošlogodišnjih 5555. Najprodavanija marka Renault sa 740 prodanih automobila zauzima 11,12 posto tržišta, a slijedi ga Škoda sa 729 prodanih automobila, odnosno 10,96 posto tržišta. Tržište automobila u 2011. godini poraslo je, no nažalost ne zbog boljeg standarda građana – već zbog državne javne nabave (obnove) voznog parka.

Statistika – siječanj i veljača

Renault i Škodu na ljestvici najprodavanijih automobila u siječnju i veljači 2011. godine slijedi tradicionalno najprodavanija marka automobila u Hrvatskoj – Opel. Opel je u Hrvatskoj prodao 618 automobila. Četvrto mjesto zauzeo je Volkswagen sa 609 prodanih automobila, što mu je donijelo 9,16 posto tržišta. Peta najprodavanija marka automobila u Hrvatskoj (504 prodana automobila) je Peugeot.

Prema modelu, u prva dva mjeseca 2011. godine u Hrvatskoj je najprodavaniji automobil Škoda Octavia sa uvjerljivo najviše prodanih automobila, čak 597. Ta brojka predstavlja 317 postotni rast prodaje tog modela. Sa 300 prodanih automobila slijedi Opel Astra, zatim Renault Megan, VW Golf i Renault Clio.

Država je nositelj rasta prodaje automobila u 2011. godini

Iza ovih, za prodajne salone dobrih brojki ne stoji povećana kupovna moć građana – kako je to premijerka Kosor nedavno netočno prezentirala javnosti. Rast prodaje je realizacija dijela prošlogodišnjeg Vladinog natječaja za nabavu automobila namijenjenih središnjim tijelima državne uprave. I naravno da nitko ne bi trebao imati zamjerke na automobile koje država kupuje za svoje potrebe – oni su jedno od sredstava izvršavanja svakodnevnih dužnosti, policije recimo. Ali smeta izjava premijerke koja je znajući za statističke podatke prije nego je to javnost mogla znati, koristila ovako niske i prozirne trikove u dnevnopolitičke svrhe.

Iz Ureda za središnju javnu nabavu ekskluzivno za portal Profitiraj.hr dostavili su podatke o vozilima koje je država preuzela u prva dva mjeseca 2011. godine…

Tako je, prema podacima Ureda za središnju javnu nabavu, Vlada RH u prva dva mjeseca nabavila ukupno 544 automobila, što predstavlja oko 8,2 posto od ukupnog broja prodanih automobila u prva dva mjeseca 2011. godine.

Škoda kao druga najprodavanija marka automobila u Hrvatskoj, u siječnju i veljači, tu poziciju dosegla je isključivo na temelju isporuka državi, kojoj je u spomenutom vremenskom razdoblju isporučeno 488 automobila te marke, što predstavlja 67 posto ukupne Škodine prodaje.

Uvjerljivo najprodavaniji model u Hrvatskoj u prva dva mjeseca je Škoda Octavia. Tih je modela ukupno prodano 597, od čega se na isporuku državi odnosi 483, ili gotovo 81 posto.

Tablica isporučenih vozila po mjesecima – Ured za središnju javnu nabavu


Ako od ukupne prodaje automobila u Hrvatskoj oduzmemo državnu kupovinu, dobit ćemo 6.108 prodanih automobila. Od tog broja treba oduzeti i veliki broj automobila u vlasništvu kompanija. Ako nakon toga i ostane porast prodaje automobila fizičkim osobama, građanima RH, to svakako nije i ne može biti ekonomski pokazatelj na koji se premijer jedne države treba oslanjati u komunikaciji s javnosti.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.