Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Alati i pravila za sustavno upravljanje brendom

Postoje mnoga pravila pomoću kojih se sustavno upravlja i razvija neki brend. O mnogim elementima trebamo voditi računa, kako ne bismo izašli iz gabarita nekog brenda i na taj način svojim odlukama prouzročili njegovu eroziju. Koji su to elementi?

Postoje mnoga pravila pomoću kojih se sustavno upravlja i razvija neki brend. O mnogim elementima trebamo voditi računa, kako ne bismo izašli iz gabarita nekog brenda i na taj način svojim odlukama prouzročili njegovu eroziju. Koji su to elementi?

Misija i vizija brenda

Moramo znati koja je suština – bit našega brenda i kome je on namijenjen kako bismo mogli pričati konzistentnu priču prema našem potrošaču. Ako jednom ispričate jednu priču, drugi put drugu, nikad nećete izgraditi prepoznatljivost i diferencijaciju u odnosu na ostale brendove. Upravo to definira misija i vizija brenda.

Asortiman koji neki brend može pokrivati

Vrlo je važno odrediti područje kompetencije vašeg brenda. Naime neki brend u prehrambenoj industriji teško da možete proširiti na primjerice kućanske aparate. Čak što više niti unutar same prehrambene industrije ne možemo uzeti jedan brend za cjelokupnu gamu proizvoda. Ne možete za slane i slatke proizvode koristiti isti brend (primjerice ne možete brend koji koristite na konzerviranoj ribi, primjenjivati i na sladoledu). Čak i unautar iste kategorije, ako je kategorija dinamična, poput kategorije žitarica za doručak, koja uz to još i pokriva široku dobnu ciljnu skupinu (od djece do starije životne dobi), morate primjenjivati pravilo jedan proizvod – jedan brend. Dakle ako je strategija razvoja brenda, ekstenzija game proizvoda, vrlo pažljivo morate birati koje ćete to nove proizvode plasirati pod svojim brendom.

Vizualni identitet nekog brenda

Ovo je  široko područje koje pokriva sve ono vidljivo, što neki brend čini prepoznatljivim. Tu spadaju dizajn, boja, logotip, zaštitna ikona, kao i eksterna komunikacija koja mora biti konzistentna kako bi vaš brend učinila prepoznatljivim.

Obično kada novi brend manager dođe u kompaniju, prvo što napravi je redizajn. To ne mora nužno biti loše, pogotovo ako dizajn egzistira već neko vrijeme, pa je potrebno osvježenje, no tu morate biti vrlo oprezni i zadržati sve ono što vaš brend čini prepoznatljivim i diferencira ga od drugih brendova. Vi možete raditi intervencije na izgledu (obliku) vašeg proizvoda, ali linije osnovnog izgleda uvijek morate sačuvati!

Izabrana osnovna boja također odašilje određenu poruku vašem potrošaču. Crvena tako primjerice komunicira dinamičnost, lepršavost, promjenjivost, dok plava komunicira stabilnost, postojanost, konzistenciju. Dakle, sukladno tome što vaš brend je i koja je njegova vizija i misija, morate izabrati adekvatnu boju i nju konzistentno primjenjivati. Ogroman je zahvat promijeniti boju nekog brenda i to i fiziči i materijalno.

Promjena boje i logotipa

Primjerice kada su T-HT ili Konzum odlučili promijeniti boju, to je iziskivalo ogromna sredstva, a i trajalo je određeni vremenski period. Naime novu boju morate aplicirati na sve materijale koji su vezani uz vaš brend. To podrazumjeva sve letke, brošure, kataloge, promidžbeni materijal, reklame… možeteb zamisliti koliko to košta , a isto tako iziskuje vrijeme da bi se promjena napravila. Morate imati debeli razlog zašto to činite. Isto vrijedi i za logotip. Ako želite promijeniti logotip, učiniti ga modernijim, dinamičnijim, očekuje vas sličan proces kao i kod promjene boje.

Ikona nekog brenda

Ovisno kome je vaš brend namijenjen, birate ikonu. Ako je vaš brend namijenjen djeci, onda ikona može biti medo, zeko i sl., a ako je brend namiijenjen primjerice domaćicama, onda ikona mže biti kuhar i sl.

Svi ovi elemmemnti, dizajn, boja, logotip, ikona, moraju se konzistentno provlačiti kroz kompletan promidžbeni materijal, koji također mora biti pomno biran (npr.ako neki promidžbeni materijal treba promovirati neku banku, onda kao promidžbeni materijal ne možete izabrati kuhinjsku krpu). Također i reklama mora konzistentno komunicirati sve navedene elemnte.

Brand book ili brand manual

Nadam se da smo uspjeli dočarati važnost svih elemenata koje neki brend čine prepoznatljivim. Sve to definirano na jednom mjestu zove se brand book (knjiga brenda) ili brand manual (priručnik brenda). Tako svaki novi brend menadžer koji preuzima upravljanje nekim brendom i njego razvoj ima točno zadane okvire unutar kojih se mora kretati, kako brend nebi izgubio svoju srž.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.